استقبال گسترده سلبریتی‌ها از NFT

استقبال گسترده سلبریتی‌ها از NFT

بازار توکن‌های غیرقابل تعویض(NFT) مورد استقبال سلبریتی‌های موسیقی و ستاره‌های ورزشی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از کوین تلگراف، چند سال آینده احتمالاً بسیار جالب خواهد بود، زیرا بازار توکن‌های غیرقابل تعویض(NFT)  کلکسیون‌های دیجیتال را برای طرفداران و سرمایه‌گذاران باز می کند.

بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT) در حال رشد است. بر اساس گزارش جدید پلتفرم تحلیلی  DappRadar حجم تجارت NFT در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته است که هفت برابر بیشتر از رقم سه ماهه قبل است.

اگرچه بخش قابل توجهی از این اتفاق از موفقیت‌های فراری مانند تاپ شات NBA، CryptoPunks  و پلتفرم بازی Axie Infinity ناشی می‌شود، موارد استفاده از NFT به سرعت در حال افزایش هستند زیرا سازندگان پتانسیل آن‌ها را تشخیص می‌دهند.

در گذشته‌ای نه چندان دور، افراد مشهوری که مشتاق کسب سود از صحنه رو به رشد کریپتو بودند، گزینه‌های کمی داشتند. این گزینه‌ها عمدتاً به یک پیشنهاد اولیه سکه (ICO) یا سرمایه گذاری پول خود در استارتاپی که امیدوار بودند رشد کند، محدود می شدند.

با این حال، به لطف NFT ها، آنها اکنون می توانند با انتشار مجموعه‌های دیجیتالی پرطرفدار که تقریباً هر چیزی را نشان می‌دهند، از جذابیت ستاره خود استفاده کنند: آثار هنری، آلبوم‌ها، کارت‌های تجاری یا کالا. این کلکسیون‌های توکن‌شده می‌توانند به نوبه خود در بازار آزاد بین طرفداران و سرمایه‌گذاران معامله شوند.

موسیقی بستری برای استقبال ازNFT

از موسیقی‌دان‌ها و ورزشکاران گرفته تا بازیگران و سوپرمدل‌ها  و نیز سلبریتی‌های برجسته مشغول استخراج و حراج مجموعه‌ای گیج‌کننده از دارایی‌ها و کالاهای مبتنی بر بلاک‌چین هستند که برای جمعیت باهوش دیجیتال جذاب است. از طریق NFT، شخصیت‌های عمومی می‌توانند با طرفداران در حوزه دیجیتال ارتباط برقرار کنند و جریان درآمد جدیدی را وارد معامله کنند.

در اوایل سال جاری، گریمز، نوازنده کانادایی، تقریباً ۶ میلیون دلار NFT  شامل آثار هنری و انیمیشن‌های صوتی و تصویری فروخت. در حالی که برخی از توکن‌ها در نوع خود بی نظیر بودند، سایر موارد ارزان‌تر هزاران نسخه داشتند.

شاید تعجب آور نباشد که نوازندگان به طور فزاینده‌ای از NFT برای تکمیل درآمد خود استفاده می کنند: تغییر به استریم در دهه گذشته به شدت بر قدرت درآمد هنرمندان تأثیر گذاشته است.

همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ نیز ضربه بزرگی به صنعت وارد کرد، زیرا بسیاری از نوازندگان برای کسب درآمد به اجرای زنده متکی بودند. بازیگرانی که به گریمز در حفره خرگوش NFT می‌پیوندند شامل اسنوپ داگ، امینم، جی زی، شکیرا، لوئیس کاپالدی، استیو آئوکی، شاون مندز، کینگ آف لئون، پسر سولجا و آفکس دوقلو هستند.

از میان همه نام‌های بالا، کینگ آف لئون با نمادسازی آلبوم جدید خود، When You See Yourself، بزرگترین سروصدا را به همراه داشت و در این فرآیند ۲ میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

جالب اینجاست که این نسخه شامل نیم دوجین حراج بلیت طلایی می‌شد، که توکن‌های حاصل از آن به دارنده این امکان را می‌داد تا برای همیشه یک نمایش از هر تور کینگ آف لئون در ردیف اول داشته باشند. در عین حال، توکن‌های آلبوم با قیمت ۵۰ دلار، شامل یک نسخه محدود بود.

ما مفتخریم که از راه اندازی NFT مورد انتظار کیتی پری در ماه دسامبر حمایت می‌کنیم که اقامت آینده او در Play در هتل Resorts World لاس وگاس را جشن می گیرد.

کیتی یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان جهان است که هر شش آلبوم او بیش از یک میلیارد استریم در اسپاتیفای دارند. جالب اینجاست که NFT ها هم شامل مجموعه های دیجیتال و هم تجربیات IRL خواهند بود – بنابراین چیزی برای همه وجود دارد.

خلاقیت در قلب این سرمایه گذاری‌ها قرار دارد و موارد استفاده جدید از NFT  همیشه در حال ظهور هستند. به عنوان مثال، بازار رویال مبتنی بر بلاک‌چین را در نظر بگیرید که به کاربران اجازه می‌دهد سهام آهنگ‌هایی را که از آن لذت می‌برند خریداری کنند – و با رسیدن همان آهنگ‌ها به محبوبیت، حق امتیاز کسب کنند.

در همین حال، هنرمندان می توانند اکثریت حقوق آثار خود را حفظ کنند و در عین حال به بودجه مستقیم از بزرگترین حامیان خود دسترسی داشته باشند.

به گفته رویال، این سیستمی است که هنرمندان و طرفداران می‌توانند بدون اتکا به واسطه‌هایی که بیشتر سود را می‌برند، به طور متقابل سود ببرند. مطمئناً ایده خوبی است و می‌پرسید که رؤسای شرکت‌های موسیقی چه چیزی از آن می‌گویند.

محبوبیت میان ورزشکاران

موسیقی ممکن است به خوبی ثابت کند که بزرگترین محرک در سوق دادن NFT ها به جریان اصلی است، اما ستارگان ورزش نیز به طور انبوه از NFT استقبال می کنند.

البته، بدون ارجاع به تاپ شات  NBA، بازی تجارت کارت بسکتبال که خالق آن Dapper Labs را به یک شرکت چند میلیارد دلاری تبدیل کرده است، نمی‌توانیم تلاقی بلاک‌چین و ورزش را مورد بحث قرار دهیم.

تاپ شات به متعصبان NBA این فرصت را می‌دهد تا بخرند، بفروشند و با مجوز رسمی ویدیوهای برجسته لحظات نمادین مانند ضربه زدن دو دستی لبرون در آسیاب بادی معکوس در برابر هیوستون راکتس در فوریه گذشته را بخرند، بفروشند و معامله کنند.

۲۱۹ هزار دلار کمترین قیمت است. مبادا فکر کنید که تجارت در میان هسته‌ای از افراد سخت‌کوش متمرکز است، تاپ شات بیش از ۱۳ میلیون تراکنش را تسهیل کرده است در حالی که بیش از یک میلیون کاربر را در خود جای داده است.

نیازی به گفتن نیست که این فرمول در سایر ورزش ها از جمله بیسبال، فوتبال، موتورسواری و هنرهای رزمی نیز تکرار می‌شود.

→ خواندن مطلب قبلی

اولین نمای سه بعدی از جو مشتری

خواندن مطلب بعدی ←

مجوز اضطراری برای دو واکسن‌ ایرانی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *