کمپانی ادوبی که به تازگی استارتاپ فیگما را خریداری کرده است، ابزارهایی را برای ساخت اشیاءهای سهبعدی در دنیای متاورس معرفی کرد.
به گزاری پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از رویترز، یکی از ابزارهای جدید ادوبی ۳D Capture نام دارد. افراد به وسیله این ابزار و با دوربین گوشیهای موبایل خود میتوانند مجموعهای از تصاویر اشیاء جهان واقعی را تهیه کنند. پس از ثبت تصاویر، ۳D Capture با ترکیب آنها، در خروجی اشیاء سه بعدی تحویل میدهد.
به عنوان مثال یک فروشنده کفش را در نظر بگیرید. این فرد اگر قابلیت واقعیت افزوده را به وبسایت خود اضافه کند افراد به راحتی میتوانند کفش های مختلف را به صورت مجازی امتحان کنند.
به گفته فرانسیوس کاتین (مدیر ارشد بازاریابی اشیاء سه بعدی و متاورس ادوبی)، فقط با استفاده از فناوری واقعیت افزوده و اشیاء سهبعدی میتوان چنین قابلیتی را برای فروشگاههای اینترنتی فراهم کرد.
افزون بر ۳D Capture، کمپانی ادوبی از یک ابزار دیگر با نام Substance 3D Modeler نیز رونمایی کرد. این قابلیت برای طراحان و افرادی قصد دارند یک شی سه بعدی را ویرایش کنند، کارامد خواهد بود. Substance 3D Modeler به طراحان کمک میکند تا با استفاده از هدستهای واقعیت مجازی شیء موردنظر خود در کامیپوتر را با دستان خود ویرایش کنند. به بیانی سادهتر، امکان ویرایش اشیاء سه بعدی به وسیله این قابلیت در فضایی غیر حقیقی قابل انجام است.
فرانسیوس کاتین در خصوص ابزار دوم ادوبی میگوید:
با Substance 3D Modeler میتوانید ضمن دسترسی به دقتی که در نرمافزارهای کامپیوتری وجود دارد، اشیاء را از نزدیک و از زوایای مختلف مشاهده کرد.
گفتنی است که Adobe در سالهای اخیر روی بخش محتواهای سه بعدی سرمایهگذاریهای هنگفتی را انجام داده است تا بتواند سهمی در دنیای متاورس داشته باشد.