شرکت ایکس از کالیفرنیا به دلیل قانون مدریت محتوا شکایت کرد. طبق این قانون پلتفرم های مختلف باید جزئیات مربوط به شیوه های مختلف تعدیل محتوای خود را منتشر کنند. با وجود این قانون شرکت های پلتفرم های اجتماعی مختلف باید اطلاعات مربوط به نحوه برخورد با سخنان نفرت انگیز، اطلاعات و نوشته های غلط و سایر موضوعاتی را که مربوط به تعدیل داخلی آن ها است را افشا کنند.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از یاهو، این قانون در ایالت کالیفرنیا سپتامبر سال گذشته طراحی و اجرا شد. طبق این قانون همان طور که گفته شد شرکت های شبکه های اجتماعی مجبور هستند تا گزارش خدمات خود را در دوره های شش ماه مختلف به دادستان این ایالت تحویل دهند. شرکت ایکس درباره این قانون گفته است: هدف واقعی AB 587 این است که بر شبکههای اجتماعی فشار بیاورد تا محتوای خاصی را که طبق قانون اساسی محافظت شده اما این ایالت آنها را مشکلساز توصیف کرده است، حذف کند.
در حال حاضر کمپانی ایکس یکی از چندین شرکتی است که مخالفت خود را نسبت به این قانون اعلام کرده است. امادر مقابل جسی گابریل که یکی از اعضا گروه قانون گذار محسوب می شود در پی شکایت شرکت ایکس گقته است که اگر این شرکت چیزی برای پنهان کردن ندارد نباید با این قانون مشکلی داشته باشد.