بزرگترین کارخانه جذب کربن جهان از سال آینده میلادی راه‌اندازی می‌شود

بزرگترین کارخانه جذب کربن جهان از سال آینده میلادی راه‌اندازی می‌شود

کمپانی carbon capture برای کاهش کربن و مقابله با آلودگی‌های هوا، بزرگترین کارخانه جذب کربن جهان را از سال آینده راه‌اندازی می‌کند. این کارخانه عظیم که برای کاهش حجم دی اکسید کربن از جهان طراحی شده است، Project Bison نام دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از نیواطلس، بزرگترین کارخانه جذب کربن جهان در ایالات متحده آمریکا قرار خواهد گرفت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فعالیت آن تا پایان دهه به تدریج افزایش پیدا می‌کند. طبق گفته سازنده این پروژه عظیم، کارخانه مذکور سالانه پنج میلیون تن دی اکسید کربن جذب خواهد کرد و آن را در زیر زمین محبوس می‌کند.

شرکت carbon capture این پروژه را با همکاری Frontier Carbon Solutions و با هدف جذب کربن از هوا و مبحوس کردن آن زیر زمین انجام خواهد داد. ماشین‌های جذب کربن این کارخانه، دی اکسید کربن را از هوا دریافت می‌کنند و آن‌ها در معرض حرارت قرار می‌دهند تا به دی اکسید کربن غلیظ تبدیل شوند. پس از تبدیل، دی اکسید کربن غلیظ را می‌توان در صخره‌های عمیق نگهداری کرد یا آن‌ها را برای تولید سوخت و بتن در اختیار تولیدکنندگان قرار داد. براساس برآوردهای انجام شده، با راه‌اندازی این دست از کارخانه‌ها، سالانه حدود ۳۰ میلیارد کربن از هوا جمع‌آوری می‌شود.

گفتنی است که سطح دی اکسید کربن در جهان به بالاترین میزان خود رسیده و به همین دلیل استفاده از چنین تاسیساتی برای کاهش آلودگی، ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

→ خواندن مطلب قبلی

ژاپنی‌ها از موتورسیکلت پرنده خود رونمایی کردند

خواندن مطلب بعدی ←

مصرف چای ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *