سازمان جهانی بهداشت درباره انتقال ویروس کرونا هشدار داد

سازمان جهانی بهداشت درباره انتقال ویروس کرونا هشدار داد

مسئولان و مقامات سازمان جهانی بهداشت از انتقال و شیوع مجدد ویروس کرونا در سرتاسر جهان خبر دادند و از دولت‌ها خواستند که پروتکل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از دیلی‌میل، با وجود اینکه میزان مبتلایان و مرگ‌ومیرها در هفته اخیر کاهش‌یافته اما سازمان جهانی بهداشت معتقد که جهان به طور فزاینده‌ای نسبت به انتقال کووید ۱۹ کور است. در واقع مسئولان و مقامات WHO معتقدند که همه‌گیری ویروس کرونا فعلا به پایان نرسیده است.

به گفته تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، هنوز برای عقب‌نشینی از برخی آزمایش‌ها و نظارت‌ها بر کووید-۱۹ بسیار زود است.

البته به‌غیراز مقامات سازمان جهانی بهداشت، کارشناسان و افراد دیگر معتقدند که همه‌گیری کرونا پایان یافته است. در همین راستا آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده مدعی که آمریکا از مرحله همه‌گیری ویروس گذشته است.

به گفته فائوچی، این احتمال وجود دارد که ایالات متحده آمریکا مراحل سخت کرونا را پشت سر گذاشته است. اما با این حال، نیروهای اصلی و چهره‌های کلیدی WHO همچنان هشدارهای جدی مبنی بر پایان نیافتن کووید -۱۹ صادر می‌کنند.

از همین رو مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت:

اگرچه مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در حال کاهش است، اما ما هنوز عواقب بلندمدت ابتلا به عفونت را در کسانی که زنده می‌مانند درک نمی‌کنیم.

مسئولان و مقامات سازمان جهانی بهداشت در حالی از پایان نیافتن کرونا در جهان سخن می‌گویند که هفته گذشته کمترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا از مارس ۲۰۲۰ تا به حال گزارش شده است. جان‌باختگان کووید-۱۹ در هفته گذشته کمی بیش از ۱۵ هزار مورد بود.

→ خواندن مطلب قبلی

دولت هند ۷۲۵ میلیون دلار از دارایی‌های شیائومی را متوقف کرد

خواندن مطلب بعدی ←

ساعت‌های هوشمند سری Quatix 7 گارمین معرفی شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *