وزیر ارتباطات: مخالف افزایش قیمت اینترنت، بدون توسعه شبکه ارتباطی هستیم

وزیر ارتباطات: مخالف افزایش قیمت اینترنت، بدون توسعه شبکه ارتباطی هستیم

وزیر ارتباطات در حاشیه نشست مشترک مجلس و دولت به خبرنگاران اعلام کرد که افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی در صورتی مورد تأیید است که اپراتورها، شبکه ارتباطی کشور را توسعه داده و از فناوری‌های روز استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از ایرنا، زارع‌پور در خصوص وضعیت اینترنت ثابت و همراه اظهار داشت که رتبه جهانی ما در ارتباطات ثابت بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ و در ارتباطات سیار بین ۷۰ تا ۸۰ در نوسان است که این موضوع نشان از توسعه پیدا نکردن وضعیت اینترنت ثابت طی این سال‌ها دارد.

وی در ادامه به خبرنگاران گفت:

در تمام دنیا مرسوم است وقتی‌که مردم در محل کار یا منزل هستند از اینترنت ثابت استفاده کنند و تنها زمانی که در منزل نیستند به اینترنت همراه یا همان سیار متصل شوند. اما از آنجایی که اینترنت ثابت ما توسعه پیدا نکرده است، متأسفانه بار مصرفی کاربران به اینترنت سیار منتقل شده است.

زارع‌پور همچنین تاکید داشت ظرفیت‌ باندهای فرکانسی که در اختیار اپراتورها هستند، محدود هستند و به همین دلیل که اینترنت سیار با افت کیفیت شدید مواجه شده است.

به گفته وزیر ارتباطات، خط قرمز این وزارتخانه کیفیت شبکه ارتباطی است که متاسفانه در چهار سال گذشته شاهد هیچ افزایش کیفیتی از سوی اپراتورها نبودیم.

وی با بیان اینکه افزایش تعرفه‌های خدمات اینترنت به تضمین اپراتورها برای ارتقای کیفیت خدمات‌شان بستگی دارد، اظهار داشت که این موضوع باید توسط کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصویب شود.

زارع‌پور در بخشی دیگر از سخنان خود گفت:

قرار نیست اپراتورها با افزایش قیمت فقط سود خود را ببرند و وضعیت شبکه به همین شکل باقی بماند. تاکید می‌کنم که خط قرمز ما کیفیت است و مجوز افزایش تعرفه‌ها زمانی صادر می‌شود که اپراتورها تضمین لازم در خصوص افزایش کیفیت بدهند.

وی در ادامه گفتگو خود به وعده دولت در مورد تأمین حداقل استاندارد اینترنت مصرفی جامعه اشاره کرد و در این باره اظهار داشت که برنامه‌ریزی‌های برای تأمین حداقل اینترنت به‌صورت رایگان یا با نصف قیمت انجام شده است.

وزیر ارتباطات همچنین خاطرنشان کرد که هنوز پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت نسل چهارم را نداریم و تا زمانی که در این بخش به پوشش کامل نرسیم، نمی‌توان با سرعت به سمت نسل پنجم ارتباطات حرکت کرد.

→ خواندن مطلب قبلی

گوشی اوپو A55s 5G با تراشه دایمنسیتی ۷۰۰ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد

خواندن مطلب بعدی ←

سامسونگ استفاده از تراشه‌های اگزینوس را در گوشی‌های میان‌رده و پایین رده افزایش می‌دهد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *