هر آنچه باید درباره ماشین سایبرتراک تسلا بدانیم

هر آنچه باید درباره ماشین سایبرتراک تسلا بدانیم

اگر به دنیای فناوری و تکنولوژی‌های جدید علاقه‌مند هستید، حتماً تا به حال نام ماشین سایبرتراک تسلا را شنیده‌اید. همان‌طور که از نام این خودرو پیداست، محصول مذکور از سری خودروهای کمپانی Tesla که ریاست آن بر عهده مرد مشهور دنیای فناوری یعنی ایلان ماسک است.

ماسک علاقه زیادی به دنیای فناوری و تکنولوژی‌های نوین دارد و به همین دلیل تلاش می‌کند تا محصولاتی جدیدی را با متخصصان و مهندسان زبده روانه بازار کند و به‌نوعی رقبای خود را به چالش بکشد. در همین راستا تسلا در سال ۲۰۲۰ از یک وانت عجیب و غریب به نام Cybertruck رونمایی کرد که بیشتر از اینکه شبیه یک ماشین زمینی باشد، یاد و خاطره ماشین آدم فضایی‌ها در فیلم‌های تخیلی را تداعی می‌کند.

اما سایبرتراک چیست؟ و چه تفاوتی با سایر خودروها دارد؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سؤالات را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید. ما در این مقاله علاوه بر بیان قیمت ماشین سایبر تراک تسلا، آن را در بخش‌های ظاهری و فنی نیز بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه ماشین سایبرتراک تسلا؛ از ایده تا اجرا

ماشین سایبرتراک تسلا

 قبل از بررسی مشخصات خودرو، بهتر است نگاهی به تاریخچه این محصول داشته باشیم. ایده ساخت این خودرو را باید در دهه گذشته و سال ۲۰۱۲ جستجو کرد؛ ایلان ماسک در آن سال از ساخت وانتی برای رقابت با ماشین F-250 فورد خبر داد. البته در آن زمان فقط ایده ساخت این خودرو مطرح شد و تا ۲۰۱۴ دیگر خبری از ماشین سایبرتراک تسلا نبود.

ماسک در سال ۲۰۱۴ مجدداً به برنامه کمپانی Tesla برای ساخت ماشین اشاره و تاکید کرد که ساخت این خودرو چهار تا پنج سال طول خواهد کشید.

 از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ و قبل از رونمایی رسمی تسلا از محصول جدید خود، اطلاعات به‌صورت جسته‌ گریخته درباره مشخصات ظاهری و فنی آن مطرح بود اما ایده تکمیلی این محصول در سال ۲۰۱۸ شکل گرفت. تسلا در تاریخ یاد شده برای تولید نمونه اولیه Cybertruck دو رویه را در پیش گرفت که عبارت بودند از:

  • استفاده از شاسی مرسدس بنز اسپرینتر
  • استفاده از ویژگی‌های الکترونیکی برای ساخت خودروی برقی

پس از برنامه‌های جدید Tesla، ماسک اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ از خودرو جدید خود رونمایی خواهد کرد و در نوامبر همان سال مراسم معرفی این محصول را برگزار کرد.

مشخصات ظاهری

ماشین سایبرتراک تسلا

همان‌طور که از نام وانت پیکاپ سایبرتراک پیداست؛ این خودرو عمدتاً برای حمل و نقل بار طراحی شده است. البته نوع دیگر کاربری آن، حمل مسافر مانند ون است. پس به‌طور کلی، وانت پیکاپ Cybertruck برای حمل و نقل افراد و بارهای مختلف طراحی شده است.

هم‌اکنون که با نوع کاربری این ماشین آشنا شدیم، بهتر است مشخصات ظاهری آن که عجیب و غریب و به‌دور از طراحی‌های معمولی است را بررسی کنیم.

کمپانی Tesla برای بدنه این محصول از یک فولاد سخت و بسیار مقاوم به نام ۳۰ ایکس استفاده کرده است. مقاومت بدنه وانت سایبرتراک به قدری زیاد است که در مقابل شلیک گلوله‌های کالیبر ۹ میلی‌متر آسیبی نمی‌بیند. علاوه بر برنه فولادی و سخت Cybertruck، شیشه‌های آن هم مقاومت بسیار بالایی دارد؛ به‌طوری‌که در تصادف احتمالی آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

اگر به تصاویر این خودرو نگاه کنیم، می‌توان به طراحی مثلثی، چراغ‌های باریک و لاستیک‌های بزرگ پی برد. همچنین در قسمت عقبی ماشین نیز یک محفظه با اندازه متوسط برای حمل بار تعبیه شده است.

ماشین سایبرتراک تسلا

طراحی جذاب و در عین‌ حال عجیب و غریب این خودرو فقط به بیرون از خودرو محدود نمی‌شود، چراکه تسلا بخش داخلی ماشین را هم از طراحی جذاب و زیبای بهره‌مند ساخته است. اولین المانی که در طراحی داخلی Cybertruck به چشم می‌خورد، نمایشگر ۱۷ اینچی است که بر روی داشبورد خودرو واقع شده است.

کمپانی Tesla برای حمل مسافر با این خودرو، ۶ صندلی در نظر گرفته است. البته افراد با توجه به سلیقه و راحتی خود می‌توانند صندلی‌ها را تنظیم کنند.

 

مشخصات فنی

پس از بررسی مشخصات ظاهری این خودرو، در این بخش آن را از بعد فنی بررسی می‌کنیم.

مشخصات فنی ماشین سایبرتراک تسلا

این محصول از نظر تعداد موتور به کار رفته در سه مدل تک موتوره، دو موتوره و سه موتوره روانه بازار خواهد شد. طبق گفته‌های تسلا، مدل تک موتوره این خودرو با یکبار شارژ می‌تواند بیش از ۴۰۲ کیلومتر را طی کند. همچنین حداکثر مسافت طی شده در مدل‌های دو و سه موتوره به ترتیب ۴۸۲ و ۸۰۰ کیلومتر خواهند بود.

تعداد موتورها علاوه بر تأثیرگذاری در حداکثر مسافت طی شده، در قدرت نهایی و حداکثر سرعت خودرو نیز تأثیرگذار است. به همین دلیل سرعت آن در مدل‌های مختلف از ۱۷۵ تا ۲۱۰ کیلومتر متغیر است.

ماشین سایبرتراک تسلا در زمین‌های که شیب دارند نیز مشکلی برای عبور و مرور ندارد و بر اساس اطلاعات درز شده از سوی کارخانه سازنده می‌تواند از سطوحی که دارای شیب ۳۵ درجه هستند، بالا برود.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فنی وانت الکتریکی سایبرتراک تسلا مربوط به زمان رسیدن شتاب از ۰ تا ۱۰۰ است. در نسخه سه موتور این ماشین، فقط به ۲.۹ ثانیه زمان نیاز است تا شتاب خودرو از صفر به ۱۰۰ برسد.

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، این خودرو علاوه بر جابه‌جایی مسافر، امکان حمل بار نیز دارد و می‌تواند تا ظرفیت ۱.۶ تن بار را جابه‌جا کند.

قیمت ماشین سایبرتراک تسلا

ماشین سایبرتراک تسلا

این خودرو هرچند به مرحله تولید نرسیده است، اما تسلا قیمت مدل‌های مختلف آن را در سایت خود اعلام کرده است. بر همین اساس، قیمت ماشین سایبرتراک در مدل پایه ۳۹,۹۰۰ دلار خواهد بود. در مدل دو موتوره که قدرتمندتر از نسخه پایه است، کاربران برای خرید باید ۱۰ هزار دلار بیشتر یعنی ۴۹,۹۰۰ دلار پرداخت کنند. اما گران‌ترین و در عین حال بهترین مدل Cybertruck، نسخه سه موتوره آن است که ارزش آن به ۶۹,۹۰۰ دلار می‌رسد.

منبع: Tesla.com

 

→ خواندن مطلب قبلی

اپل برروی شارژری با دو پورت USB-C کار می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

ایلان ماسک: فروش سایبرتراک از سال آینده شروع می‌شود

۵ مورد نظر

  • برخلاف بقیه که میگن ماشین سایبرتراک تسلا طراحی زیبایی نداره من دوستش دارم

  • این ماشین سایبرتراک تسلا برای به رخ کشیدن توان تکنولوژیک ایلان ماسکه.
    والا واضحه این خودرو آینده تجاری چندانی ندارند.

  • قیافه جالبی داره

  • حاشیه های زیادی ک پیرامون این ماشین بود باعث شد خود ماشین کمتر مورد توجه قرار بگیره.
    دلیل ظاهر عجیبش استفاده از آلیاژ هستش ک نمیشه شکل و شمایل خاصی بهش داد ولی با این حال طبق آخرین اطلاعاتی که من دارم حدود ۲۰۰ هزار نفر پیش خرید کردن‌

  • ماشین خوبیه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *