خبر های فوری:

پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳, ساعت ۶:۲۹

رشد تراکنش‌ها و درآمد توسعه‌دهنده‌ها در کافه باز

گزارش سالانه کافه بازار منتشر شد که در آن شاهد رشد تراکنش‌ها به عدد ۱۷۷ میلیون تراکنش و رشد تعداد نصب فعال به ۴۴ میلیون هستیم.

به گزارش صنایع مدرن، گزارش صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایل در ایران در سال ۹۹ که اندازه، رشد و روند‌های کافه بازار را نشان می‌دهد، تعداد نصب فعال را ۴۴ میلیون اعلام کرده است که نسبت به ۴۱ میلیون نصب فعال در سال ۱۳۹۸ رشد داشته است.

جالب است که میزان نصب فعال کافه‌بازار در پاییز ۹۹ به ۴۵ میلیون نیز رسیده که کافه بازار این کاهش یک میلیون نصب فعال را طبیعی و نتیجه چند اتفاق می‌داند: «رفتار کاربران در نصب اپلیکیشن‌ها در طول زمان تغییر می‌کند و دلایل مختلفی دارد. برای مثال معمولا در پایان سال روند نصب‌ها کاهشی می‌شود. روند نصب بازی و برنامه در اسفندماه ٩٩ که در گزارش نیز قابل رؤیت است، این نکته را بیشتر نشان می‌دهد.»

بر اساس توضیحات روابط عمومی بازار، در پایان سال ۹۹ مثبت ۴۴ میلیون نصب فعال داشته و این آمار در شش ماهی که گذشته (نیمه اول ۱۴۰۰)، از ۴۹ میلیون نصب فعال عبور کرده است.

طبق این گزارش تعداد توسعه‌دهندگان این فروشگاه به ۶۷ هزار نفر رسیده است و از سوی دیگر، کاربران بازار در طول یک سال ۱٫۶ میلیارد بار برنامه و بازی دانلود یا به‌روزرسانی کرده‌اند. بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان درآمد نصیب توسعه‌دهنده‌های بازی و برنامه شده که در مقایسه با سال ۱۳۹۸، ۴۸ درصد افزایش داشته است.

بازار روبه رشد برای توسعه‌دهندگان

این گزارش به درآمد توسعه‌دهندگان در ۱۰ سال گذشته اشاره داشته است. طبق آمار این گزارش، از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۹ درآمد توسعه‌دهندگان بالای ۷۵۶ میلیارد تومان بوده و تعداد تراکنش‌ها در مدت‌زمانی برابر با ۱۱۷ میلیون تراکنش بوده است.

همچنین در ۱۰ سال گذشته تعداد خریداران کافه‌ بازار برابر با ۱۵٫۷ میلیون خریدار بوده است.

اما به‌صورت مشخص درآمد توسعه‌دهندگان در سال گذشته ۲۸۰٫۵ میلیارد تومان بوده که ۲۰۳٫۷ میلیارد آن برای توسعه‌دهندگان برنامه و ۷۶٫۸ میلیارد آن برای توسعه‌دهندگان بازی بوده است.

طبق توضیحات کافه‌ بازار، در سال ۹۹ درآمد توسعه‌دهندگان نسبت به سال قبل، ۴۸ درصد رشد داشته است. توسعه‌دهندگان تهرانی بیشترین سود را از کافه بازار برده‌اند.

طبق گزارش کافه بازار، ۸۸ درصد درآمد کل توسعه‌دهندگان در اختیار توسعه‌دهندگان استان تهران است. بعد از تهران خراسان رضوی با ۵ درصد سهم در جایگاه دوم قرار دارد و سایر استان‌ها در مجموع ۷ درصد درآمد را از کافه بازار دارند.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

نسخه چینی تیک تاک دسترسی نوجوانان را محدود کرد

خواندن مطلب بعدی ←

وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌دنبال قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین