اینتل آینده‌اش را روی هوش مصنوعی شرط‌بندی کرده است

با تمرکز بر هوش مصنوعی و در سال ۲۰۲۵ شاهد حضور و عرضه نسل بعدی پردازنده های اینتل خواهیم بود.
به گزارش صنایع مدرن، این پردازنده ها Panther Lake نام دارند.در ماه های اخیر ابزارهای مختلفی بر پایه هوش مصنوعی به بازار ارائه شدند که از جمله آن ها می توان به مولدهای تصویر، ابزارهای خلاصه سازی متن و دستیار نوشتن مقاله و ایمیل اشاره کرد.این ابزارها برای ارائه خروجی مناسب به قدرت پردازش بسیار بالا نیاز دارند.همین نیاز باعث شده تا تولید کنندگان سخت افزار وارد رقابتی سنگین شوند.یکی از بزرگان این این بازار یعنی اینتل خود را برای عرضه محصولات جدید و مبتنی بر هوش مصنوعی آماده می کند.در گزارش درآمد مالی ۳ ماهه انتهایی سال ۲۰۲۳ منتشر شده از سوی شرکت اینتل ذکر شده که این شرکت در حال طراحی و توسعه پردازنده های سری Panther Lake است.
اینتل برنامه‌هایی برای تولید خانواده‌های جدیدی از پردازنده‌ها ازجمله Lunar Lake و Arrow Lake دارد. این شرکت ادعا کرده که این پردازنده‌ها، پردازش‌های مرتبط با هوش مصنوعی را تا سه‌برابر افزیش می دهد و با عرضه‌ی پردازنده‌های سری Panther Lake در سال ۲۰۲۵ نیز شاهد دو برابر شدن توان پردازش هوش مصنوعی آن‌ها خواهیم بود.
اینتل به این مورد اشاره کرده که پردازنده‌های سری Panther Lake برای بازار عمومی در نظر گرفته شده‌اند و به‌ بیان دیگر هر کاربر عادی‌ای می‌تواند یکی از این پردازنده‌ها را خریداری و از آن روی کامپیوتر شخصی خود استفاده کند.
اینتل درحال‌حاضر پردازنده‌های Clearwater Forest را تولید می‌کند اما این محصولات فقط برای استفاده در سرورها طراحی شده‌اند. پس‌ از اینکه تیم آبی سفارش‌های مربوط به سرورها را کامل کند، تولید پردازنده‌های Panther Lake را آغاز خواهد کرد؛ پردازنده‌هایی که برای بهبود ویژگی‌های هوش مصنوعی از هسته‌های Cougar Cove بهره خواهند برد.
اطلاعات درمورد پردازنده‌ اینتل Panther Lake درحال‌حاضر محدود است و نمی‌توان از همین حالا اعلام کرد آیا این محصولات به فهرست بهترین پردازنده بازار برای کامپیوترهای خانگی تبدیل خواهد شد یا خیر.

→ خواندن مطلب قبلی

پایان رؤیای آی‌مسیج برای اندروید

خواندن مطلب بعدی ←

آزمایش قابلیت Flipside در اینستاگرام؛ محلی برای نمایش پست‌های خصوصی به افراد خاص

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *