افزایش تعرفه اینترنت ثابت؛ مخابرات افزایش ۳۴ درصدی اینترنت ثابت را تأیید کرد

نامه منتشر شده در خصوص افزایش تعرفه‌های اینترنت ثابت از سوی شرکت مخابرات ایران، تایید کننده افزایش قیمت ۷ تا ۳۴ درصدی بسته‌های اینترنت ثابت است.
به گزارش صنایع مدرن، دو روز قبل انتشار نامه‌ای از سوی شرکت آسیاتک مبتنی بر صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای افزایش تعرفه اینترنت ثابت تا سقف ۳۴ درصد خبرساز شد.
حال و امروز نامه‌ای همراه با یک جدول تعرفه‌ای برای بسته‌های اینترنت ثابت از سوی شرکت مخابرات ایران هم منتشر شده است که مهر تاییدی بر خبر افزایش قیمت است.تعرفه اینترنت ثابت بر خلاف اینترنت همراه تغییر نکرده است.تعرفه اینترنت همراه از دو هفته گذشته دچار تغییر شد و افزایشی تا سقف ۳۴ درصد پیدا کرد.
در نامه منتشر شده‌ شرکت مخابرات ایران که به امضای مدیرعامل این شرکت رسیده، ذکر شده که بر طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات در تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۲ تعرفه ارائه خدمات دسترسی پرسرعت ثابت VDSL، ADSL و فیبر در نرخ‌های بیت دانلود مختلف ۷، ۱۶ و ۳۴ درصد گران خواهد شد.
مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در این نامه قید کرده است:فروش اینترنت ثابت ۲۰ درصد از کل درآمد شرکت است و مصوبه کمیسیون تنظیم صرفاً شامل اینترنت بین‌الملل خواهد شد.
بعد از اعلام خبر افزایش تعرفه اینترنت ثابت این سؤال مطرح شد که این افزایش چه زمانی اعمال می‌شود. نکته‎‌ای که مدیرعامل شرکت مخابرات به آن اشاره کرده می‌تواند پاسخ این سؤال باشد.
سلطانی در بخش پایانی نامه خود نوشته است: «آثار ناشی از افزایش تعرفه‌ها پس از مشخص شدن میزان افزایش پهنای باند اینترنت بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت اعمال خواهد ‌شد.» به این ترتیب، ابتدا باید منتظر افزایش تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل از سمت شرکت زیرساخت باشیم تا پس از آن، شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت هم قیمت بسته‌های خود را افزایش دهند.

→ خواندن مطلب قبلی

مایکروسافت و ودافون برای عرضه خدمات هوش مصنوعی، قراردادی ۱.۵ میلیارد دلاری امضا کردند

خواندن مطلب بعدی ←

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به تراکتورها می‌آید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *