سوئیسی‌ها یک باتری بزرگ دریایی با امکان تامین برق ۹۰۰ هزار خانه می‌سازند

سوئیسی‌ها یک باتری بزرگ دریایی با امکان تامین برق 900 هزار خانه می‌سازند

سوئیس که در تولید انرژی‌های پاک و استفاده از منابع طبیعی برای تولید برق زبانزد است، از ۱۴ سال پیش در حال ساخت یک باتری بزرگ آبی است. این منبع عظیم ذخیره انرژی که برای سوئیسی‌ها ۲ میلیارد یورو هزینه در بر داشته است، از ماه آیند شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از یورو نیوز، باتری مذکور در عمق ۶۰۰ متری رشته کوه‌های آلپ قرار گرفته است، برق ۹۰۰ هزار خانه را تامین خواهد کرد. به گفته کارشناسان، با وجود چنین باتری می‌توان انرژی را بخش زیادی از برق سوئیس و اروپا را تامین خواهد کرد. این باتری از دو منبع آبی یا اصطلاحاً استخر بزرگ ساخته شده که در ارتفاع متفاوتی نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند

باتری مذکور این قابلیت را دارد تا مازاد الکتریسیته را با تلمبه ای که برای آن تعبیه شده است، آب را استخر پایینی به بالایی انتقال می دهد و زمانی که به انرژی برق نیاز بود، جریان آب معکوس خواهد شد. در نهایت، با حرکت آب یک توربین به چرخش  در می آید که انرژی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل کند. 

این باتری آبی می تواند انرژی بیش از ۴۰۰ هزار خودروی الکتریکی تامین کند و به گفته سازندگان، از هفته آینده شروع به کار خواهد کرد. سوئیسی ها این باتری را در معدنی به عمق  متر ۶۰۰ ساخته اند. باتری آبی سوئیس قادر به ذخیره‌سازی ۲۰ میلیون کیلووات برق است و می‌تواند ۹۰۰ مگاوات خروجی انرژی داشته باشد.

گفتنی است در بخش مرکزی این تاسیسات اتاق بزرگی برای موتورها قرار دارد که طول آن ۲۰۰ متر و عرضش ۳۲ متر است.

.

→ خواندن مطلب قبلی

هواوی از گوشی‌های سری نوا ۱۰ رونمایی کرد

خواندن مطلب بعدی ←

توییتر روزانه بیش از یک میلیون اکانت اسپم را حذف می‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *