گوگل از گوشی‌های سری پیکسل ۷ و پیکسل واچ رونمایی کرد

گوگل از گوشی‌های سری پیکسل 7 و پیکسل واچ رونمایی کرد

گوگل در حین برگزاری رویداد Made By Google رسما از نسل جدید گوشی‌های خود به نام پیکسل ۷ رونمایی کرد. علاوه بر معرفی اسمارت‌فون‌های جدید اهالی مانتین ویو، این شرکت از اولین ساعت هوشمند خود هم پرده برداشت. حالا در این مقاله محصولات جدید این شرکت را بررسی خواهیم کرد.

گوشی پیکسل ۷ (Pixel 7)

گوگل برای پنل نمایشی بردار کوچکتر سری گوشی‌های پیکسل ۷ از نمایشگر ۶.۳ اینچی آمولد با رزولوشن +FHD استفاده کرده است. نمایشگر این دستگاه که از پیکسل ۶a کمی بزرگتر است، از رفرش‌ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

گوگل برای هر دو گوشی جدید خود از پردازنده تنسور G2 که به تازگی معرفی شده، استفاده کرده است. این چیپست هرچند از هسته‌های قدیمی بهره می‌برد اما چند قابلیت جدید را برای سری Pixel 7 به ارمغان آورده است.

روی پنل پشتی هر دو دستگاه یک ماژول مستطیلی کشیده وجود دارد که میزبان دوربین‌های گوشی‌ جدید گوگل است. اهالی مانتین ویو برای پیکسل ۷ از دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید و ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید استفاده کرده است. علاوه بر این دو دوربین، دوربین سلفی گوشی هم به یک سنسور ۱۰.۸ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای ۴K مجهز شده است.

گوشی پیکسل 7 (Pixel 7)

گوشی Pixel 7 در دو نسخه مختلف با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ روانه بازار می‌شود. علاوه بر این، انرژی گوشی مذکور توسط یک باتری ۴۳۵۵ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سیمی ۲۱ واتی و شارژ بی‌سیم ۲۰ واتی تامین می‌شود

به گفته گوگل، پیکسل ۷ از شارژدهی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و در حالت معمولی، باتری مذکور حدودا ۳۱ ساعت انرژی این دستگاه را تامین می‌کند. البته اگر کاربران حالت Extreme Battery Saver را فعال کنند، شارژدهی گوشی از ۳۱ ساعت به ۷۲ ساعت افزایش پیدا می‌کند.

گوشی پیکسل ۷ پرو (Pixel 7 Pro )

گوگل برای پیکسل ۷ پرو از یک پنل نمایشی ۶.۷۱ اینچی LTPO AMOLED با رزولشن +QHD استفاده کرده است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. البته نرخ نوسازی این نمایشگر می‌تواند تا ۱۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند.

زبان طراحی نسخه برتر سری پیکسل ۷ هم  مانند نسخه استاندارد است و در پنل پشتی آن یک نوار کشیده وجود دارد که میزبان سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو است. علاوه بر این سه دوربین، Pixel 7 Pro هم مانند Pixel 7 برای دوربین سلفی از یک سنسور ۱۰.۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

کمپانی Google برای قلب تپنده این دستگاه نیز مانند نسخه استاندارد از تنسور G2 استفاده کرده است. اما این گوشی برخلاف پیکسل ۷، از ۱۲ گیگابایت رم بهره می‌برد و در سه نسخه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. همچنین برای شارژدهی این اسمارت‌فون از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است.

پیکسل واچ (Pixel Watch)

گوگل به همراه معرفی گوشی‌های پیکسل ۷ پرو، از اولین ساعت هوشمند خود هم رونمایی کرد. این اسمارت‌واچ که از ویژگی‌های گوگل فیت پشتیبانی می‌کند، از یک نمایشگر دایره‌ای OLED بهره می‌برد که برای جلوگیری از خط و خش به لایه محافظتی گوریلا گلس ویکتوس مجهز شده است.

این ساعت هوشمند دارای یک بدنه نسبتا کوچک با قطر ۴۱ میلی‌متر است که ضخامت آن به ۱۲.۳ میلی‌متر می‌رسد. همچنین جنس بدنه پیکسل واچ از فولاد ضد زنگ است. این ساعت هوشمند برای اندازه‌گیری ضربان قلب، اکسیژن فشار خون (SpO2) و پایش خواب کاربران به چند حسگر مجهز شده است.

پیکسل واچ

پیکسل واچ برای پردازش داده‌ها و اطلاعات به پردازنده قدیمی اگزینوس ۹۱۱۰ که در  گلکسی واچ ۳ نیز به کار گرفته شده بود، مجهز شده است. البته در کنار این پردازشگر، گوگل در این ساعت از یک چیپست کمکی با نام Cortex-M33 هم استفاده کرده است که آن را با ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌کند.

از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به بلوتوث نسخه ۵.۰، قطب نما، سیستم GPS، میکروفون و بلندگوی داخلی و باتری ۲۹۴ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

منبع: cnet

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

 سامسونگ بزرگترین نمایشگاه هوشمند جهان را در دبی افتتاح کرد

خواندن مطلب بعدی ←

محققان استرالیایی تا سال ۲۰۲۵ روی ماه گیاه پرورش می‌دهند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین