گسترش دامنه نظارت FATF به ارزهای دیجیتال

گسترش دامنه نظارت FATF به ارزهای دیجیتال

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) 28 اکتبر دستورالعمل های به روز شده خود را در زمینه ارزهای دیجیتال منتشر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از کریپتونیوز، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) این هفته دستورالعمل های به روز شده خود را در زمینه بخش کریپتو منتشر خواهد کرد و دامنه نظارت خود را به استیبل کوین ها، پلتفرم های همتا به همتا (P2P)، توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) گسترش خواهد داد.

این نهاد همچنین می‌خواهد شواهدی را ببیند که کشورهای عضو از قانون انتقال اطلاعات به درستی استفاده کرده اند؛ قانونی که یک اقدام کلیدی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است.

پیش از این FATF از کشورهای مختلف خواسته بود نظرات و پیشنهادهایشان را در ارتباط با دستورالعمل سال ۲۰۱۹ این کارگروه ارائه کنند. این دستورالعمل بر بحث ارزهای مجازی نظیر بیت کوین و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی های مجازی همچون صرافی‌های ارز دیجیتال و ارائه دهندگان کیف پول تمرکز داشت.

اما FATF قبلاً تصدیق کرده بود که دستورالعمل ها جامع نیستند و در یک بیانیه رسمی، اعلام کرد که جلسه عمومی اکتبر خود، که دیروز به پایان رسید، به این نتیجه رسیده بود که بخش کریپتو “به سرعت در حال حرکت و از نظر فناوری پویا است، که به معنای نظارت مستمر است و در آن تعامل بین بخش‌های دولتی و خصوصی ضروری است.”

این سازمان گفت که دستورالعمل جدید آن در ۲۸ اکتبر منتشر خواهد شد و به گروه G20  توضیح می‌دهد که چگونه استانداردهای FATF برای استیبل کوین‌ها اعمال می‌شود.

FATF  از لزوم پرداختن به ریسک‌های معاملات همتا به همتا صحبت کرد و گفت که ابزارهایی را برای شناسایی و کاهش این خطرات نشان می‌دهد.

NFTها و DeFi احتمالاً زیر ذره بین قرار خواهند گرفت، اما وضع مقررات در این زمینه ممکن است هنوز تا زود باشد، زیرا این سازمان گفته است که “هوشیار بوده و دارایی های مجازی و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی را برای هرگونه تغییر مادی که نیاز به بازنگری یا شفاف سازی بیشتر دارد، نظارت خواهد کرد.

صرف نظر از این امر ، به نظر می رسد برخی از تنظیم کننده های گروه G20 در حال حاضر انتظار راهنمایی واضح تری در زمینه NFT و DeFi دارند.

در اوایل ماه جاری، کیم جونگ گاک، رئیس واحد اطلاعات مالی کره جنوبی (FIU)  گفت که این کشور به توصیه‌های آتی FATF در مورد NFT و DeFi توجه می‌کند و به دنبال آن است که مطابق با آن عمل کند.

در همین حال، صرافی ها خود را برای یک حمله نظارتی جدید آماده می کنند.

FATF  انتظار دارد که کشورها و بخش خصوصی در اسرع وقت استانداردهای این نهاد  را در مورد دارایی های مجازی و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی ها اعمال کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

ونتیلاتور ایرانی قابل حمل ساخته شد

خواندن مطلب بعدی ←

الگوریتم توییتر حامی محافظه‌کاران است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *