کمبود جهانی کابل فیبر نوری؛ مانع جدیدی در راه توسعه دنیای دیجیتال

کمبود جهانی کابل فیبر نوری؛ مانع جدید برای توسعه دنیای دیجیتال

کمبود جهانی کابل فیبر نوری تهدید جدیدی است که به زودی روند رو به رشد توسعه دنیای دیجیتال را کند خواهد کرد. با کم شدن کابل‌های فیبر نوری، قیمت این دست از محصولات به شدت افزایش یافته و باعث تاخیر در به سرانجام رسیدن پروژه‌های فناوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از سایت arstechnica، دو کشور پر جمعیت چین و هند به همراه بیشتر کشورهای اروپایی از این موضوع آسیب دیده‌اند و قیمت فیبر نوری از ماه مارس ۲۰۲۱ تاکنون ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. با افزایش تقاضا و کمبود فیبرنوری، بالا رفتن قیمت این کالا دور از ذهن نبود.

فیبرنوری نقش به سزایی در توسعه دنیای دیجیتال و گسترش ارتباطات دارد. به عنوان مثال، شرکت‌های مانند آمازون و مایکروسافت برای توسعه دیتاسنترهای خود و پاسخگویی بهتر به نیاز کاربران، از فناوری فیبرنوری استفاده می‌کنند. البته دولت و کشورهای مختلف برای ارائه اینترنت پر سرعت و شبکه ۵G به استفاده از فیبرنوری روی آورده‌اند. در واقع، کشورها برای پیشبرد اهداف ذکر شده، به حجم زیادی از کابل‌های فیبرنوری نیاز دارند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده تا جهان با بحران کابل فیبر نوری دسته پنجه نرم کند، کمبود هلیوم است که یکی از مهم‌ترین اجزا در ساخت کابل‌های فیبرنوری به شمار می‌رود. تعطیلی کارخانه‌های تولید هلیوم در کشورهای آمریکا و روسیه از جمله دلایل کمبود این ماده بوده است

به گفته شرکت Cu، قیمت فیبر از جولای ۲۰۱۹ تا به امروز به بالاترین مقدار خود رسیده است و همین موضوع سبب شده تا انجام پروژه‌ها با چند ماه تاخیر مواجه شوند.

→ خواندن مطلب قبلی

اولین تصاویر رابط کاربری MIUI 14 لو رفت

خواندن مطلب بعدی ←

اختراع جدید دانشمندان: ساخت یک ماسک جدید با قابلیت غیرفعال کردن ویروس کرونا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *