ورود تسلا به جمع شرکت‌های تریلیون دلاری

اسباب کشی تسلا از کالیفرنیا به تگزاس

ارزش تسلا پس از سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه از خودروهایش توسط شرکت هرتز به بیش از یک تریلیون دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از ورج، شرکت خودروهای کرایه هرتز به عنوان بخشی از یک طرح بلندپروازانه برای برق رسانی ناوگان خود، ۱۰۰ هزار تسلا سفارش داده است.

این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که اولین قسمت از سدان‌های مدل ۳ تسلا از اوایل نوامبر برای اجاره از هرتز در بازارهای اصلی ایالات متحده و اروپا در دسترس خواهد بود. این اعلامیه تنها چند ماه پس از فرار هرتز از ورشکستگی منتشر شد.

پس از اعلام خرید، قیمت سهام تسلا در اوایل روز به ۹۹۸.۷۴ دلار رسید و ارزش بازار آن را به بیش از ۱ تریلیون دلار افزایش داد.

با این حال، زمانی که بازار برای آن روز بسته شد، قیمت آن دوباره افزایش یافت و به ۱۰۲۴.۸۶ دلار به ازای هر سهم برای ارزش بازار ۱.۰۱ تریلیون دلار رسید.

همانطور که سی ان بی سی اشاره می کند، این خرید تسلا را در زمره معدود شرکت های دارای ارزش بازار تریلیون دلاری مانند اپل، آمازون و مایکروسافت قرار می دهد.

خبر این خرید اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد که می گوید این معامله بزرگترین سفارش برای خودروهای الکتریکی است و ارزش ۴.۲ میلیارد دلار درآمد برای تسلا دارد.

سهام این خودروساز با انتشار اخباری در معاملات پیش از بازار ۴.۳ درصد افزایش یافت. همچنین صبح امروز گزارش شد که مدل ۳ تسلا به اولین خودروی الکتریکی تبدیل شد که در سپتامبر امسال در صدر جدول فروش ماهانه در اروپا قرار گرفت.

در اوایل ماه جاری، علیرغم کمبود تراشه که بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده است، این شرکت رکورد فروش خود را در سه ماهه سوم اعلام کرد.

هرتز برای اطلاع رسانی این اقدام، کمپین تبلیغاتی جدیدی با حضور تام برادی راه اندازی کرده است.

→ خواندن مطلب قبلی

اختلال در پمپ بنزین‌ها و تابلوهای تبلیغاتی

خواندن مطلب بعدی ←

تولید ماده اولیه داروی باروری در کشور

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *