اخذ مجوز کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس برای رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال

اخذ مجوز کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس برای رده سنی 12 تا 18 سال

واکسن کووپارس از جمله جدیدترین واکسن‌های کووید-۱۹ ایران ساخت که در تست‌های کارآزمایی، نتایج مثبتی از آن حاصل شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از مهر، محمد حسین فلاح مهر آبادی، سخنگوی مرکز تحقیقات رازی با اشاره به اخذ مجوز کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس اظهار داشت که این مرحله از کارآزمایی تا پایان سال بر روی ۲۱۰ داوطلب که در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله هستند، انجام خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن با ۲۳ هزار داوطلب به اتمام رسیده است که اوایل اسفند آخرین زمان پیگیری از داوطلبان خواهد بود.

فلاح با تاکید بر اینکه تا به حال هیچگونه عارضه‌ جدی پس از تزریق دوز اول و دوم واکسن در افراد مشاهده نشده است، اظهار داشت که مطالعه بعدی موسسه رازی بر روی دوز بوستر با ۶۰۰ داوطلب بود که نتایج خوبی از آن بدست آمد.

وی در ادامه گفتگو خود اظهار داشت که مطالعات دوز بوستر تا اوایل اسفند با پیگیری از داوطلبان به اتمام خواهد رسید و برای تزریق دوز بوستر این واکسن بر روی واکسن‌های موجود، مجوزهای لازم دریافت شده است.

سخنگوی مجموعه تحقیقاتی رازی به نتایج بدست آمده از مطالعات این واکسن نیز اشاره کرد و در این باره گفت:

طبق مطالعات بدست آمده، کووپارس رازی می‌تواند به عنوان دوز بوستر، ۱۶ برابر تیتر آنتی بادی را در بین کسانی که واکسن سینوفارم، برکت، اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده‌اند را افزایش دهد.

→ خواندن مطلب قبلی

تسلا محتوا آگهی تبلیغاتی خودرو الکتریکی مدل ۳ را در کره جنوبی تغییر داد

خواندن مطلب بعدی ←

برخی از مشخصات گوشی گلکسی A13 4G لو رفت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *