شبکه اجتماعی اینستاگرام در ادامه معرفی ویژگی و قابلیتهای جدید خود، این بار از نقشه جدیدی شبیه به گوگل مپ رونمایی کرده است تا کاربران به وسیله آن بتوانند کسب و کارها یا فروشگاههای اطراف خود را پیدا کنند. این قابلیت جدید توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا نیز تایید شده است.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از انگجت، مارک زاکربرگ با انتشار یک استوری از ایجاد یک نقشه جدید برای اینستاگرام خبر داد. این قابلیت در حالی به اینستاگرام اضافه شده است که کاربران پیشتر از طریق پستها میتوانستند از موقعیت مکانی کسب و کارها یا فروشگاهها اطلاع پیدا کنند. اما در بهروزرسانی جدید، کاربران به طور کامل میتوانند از سرویس نقشه اینستاگرام استفاده کرده و حتی با فیلتر کردن برخی از گزینهها، به جستجو فروشگاه یا کسب و کار موردنظر خود بپردازند.
گفتنی است که قابلیت مذکور برای تمامی کاربران اینستاگرام فعال شده است و برای استفاده از آن، کافیست به روزرسانی جدید اپلیکیشن را دریافت کنند. به گفته مارک زاگربرگ، کاربران با استفاده از سرویس نقشه جدید اینستاگرام میتوانند کسب و کار یا فروشگاهای محبوب خود را پیدا کرده و برای جستجو آسانتر، فیلترها را بر روی آن اعمال کنند.
افراد برای دسترسی و استفاده از نقشه جدید اینستاگرام چندین راه دارند. به عنوان مثال، افراد از طریق موقعیت مکانی ثبت شده بر روی پستها میتوانند از این سرویس استفاده کنند. راه دیگر برای دسترسی به نقشه اینستاگرام، جستجو موقعیت مکانی مورد نظر در خود اپلیکیشن است.
همانطورکه گفتیم، کاربران میتوانند فیلترهای را بر روی این نقشه اعمال کنند. برای مثال، افراد با فیلتر نتایج بر روی رستوران یا پارکها، فقط نتایج مربوط به این دو مکان به آنها نمایش داده میشود.