خط و نشان دولت بولیوی برای رمز ارز ها

خط ونشان دولت بولیوی برای رمز ارز ها

بانک مرکزی بولیوی به سمت «ممنوع کردن» استفاده از رمز ارز‌ ها در کشور خود حرکت کرده است. این دولت هشدارهای در مورد خطرات ناشی از سرمایه‌گذاری در قالب ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) صادر کرده است.

به گزارش پایگاه صنایع مدرن و به نقل از کریپتونیوز، بانک مرکزی بولیوی (BCB) «ممنوعیت» رمزارزها را در این کشور صادر کرده است. از همین رو هشدار داده است که این امکان وجود دارد، کاربران اوراق بهادار دیجیتالی در معرض ضررهای مالی قرار بگیرند یا قربانی «کلاهبرداری» شوند.

این بانک در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد

از آنجایی که دارایی‌های رمزنگاری در بولیوی یک ارز قانونی محسوب نمی‌شوند، BCB استفاده و همچنین تجاری‌سازی و خرید آن‌ها را ممنوع می‌کند. زیرا آن‌ها خطرات بالقوه و ضرر‌های اقتصادی را برای اپراتورها و دارندگان خود به همراه دارند.

این بانک در ادامه توضیح داد

این امکان وجود دارد که تجاری‌سازی دارایی‌های رمزنگاری شده از طریق سیستم مالی بولیوی انجام نشوند. آن‌ها با مجوز BCB یا مرجع نظارت بر سیستم مالی قانونی عمل نمی‌کنند.

همچنین در بیانیه این بانک آمده است که ممنوعیت رمز ارزها مردم را از خطر، تقلب و کلاهبرداری محافظت می‌کند. درغیر این صورت این امکان وجود دارد که مردم معمولی در معرض مخاطرات مالی قرار بگیرند.

گفتنی است بانک مرکزی این کشور پیشتر نیز به ارزهای دیجیتال حمله کرده بود. دسامبر ۲۰۲۰ در پی انتخابات عمومی آن سال، قطعنامه‌ای با هدف «ممنوعیت استفاده از دارایی‌های رمزنگاری شده در بازار داخلی» صادر شده بود.

با این حال، به نظر می‌رسد که این هشدار بر روی گوش‌های ناشنوا افتاده است. چراکه چندین رسانه اشاره کردند که کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی برای ترویج خدمات مرتبط با رمزنگاری در ماه‌های پس از اعلام ممنوعیت ارزهای دیجیتال، در این کشور در جریان است.

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی درمورد تاثیر فاجعه بار شبکه ۵G

خواندن مطلب بعدی ←

ورود آزمایشی رمز ریال ایرانی به دنیای کریپتو کارنسی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *