متا مدیر بخش هوش مصنوعی Salesforce، کلارا شی، را برای رهبری گروه جدید هوش مصنوعی تجاری استخدام کرد

شرکت متا کلارا شی، مدیر بخش هوش مصنوعی Salesforce، را برای رهبری یک گروه جدید که ابزارهای هوش مصنوعی برای کسب‌وکارهایی که از اپلیکیشن‌های متا برای دسترسی به مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند، می‌سازد، استخدام کرده است. این خبر در پستی در لینکدین توسط کلارا شی اعلام شد. متا نیز در بیانیه‌ای به TechCrunch این انتصاب و تشکیل گروه جدید Business AI را تأیید کرد.

شی در این باره گفت: «با خوشحالی اعلام می‌کنم که به متا پیوسته‌ام تا رهبری گروه جدید هوش مصنوعی تجاری را بر عهده بگیرم. چشم‌انداز ما برای این گروه، دسترسی آسان همه کسب‌وکارها به هوش مصنوعی پیشرفته است تا بتوانند در عصر هوش مصنوعی موفقیت کسب کنند و آینده خود را رقم بزنند.»

بر اساس اطلاعات TechCrunch، آدام ایوانز، یکی دیگر از مدیران هوش مصنوعی Salesforce، جایگزین کلارا شی برای نظارت بر فعالیت‌های هوش مصنوعی این شرکت خواهد شد. طبق پروفایل لینکدین وی، ایوانز اکنون معاون اجرایی و مدیرکل هوش مصنوعی در Salesforce است.

متا رویکرد منحصر به فردی نسبت به مدل کسب‌وکار خود در زمینه هوش مصنوعی دارد و ادعا می‌کند که از یک رویکرد منبع باز استفاده می‌کند، گرچه این تعریف مورد قبول همگان نیست. برخلاف شرکت‌هایی مانند OpenAI یا Google که از فروش اشتراک چت‌بات‌های هوش مصنوعی درآمدزایی می‌کنند، متا امیدوار است که مدل‌های زبانی بزرگ لاما (Llama) عملکرد اپلیکیشن‌های فعلی این شرکت را بهبود بخشد. ابزارهای هوش مصنوعی تجاری جدید متا نیز به نظر بخشی از این تلاش‌ها هستند.

گروه جدید متا قرار است محصولات هوش مصنوعی مبتنی بر مدل لاما را برای میلیون‌ها کسب‌وکاری که در اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس‌اپ تبلیغ و محتوا تولید می‌کنند، ارائه دهد. هنوز دقیقاً مشخص نیست این ابزارها چه ویژگی‌هایی خواهند داشت، اما احتمال می‌رود متا ابزارهایی برای تولید تبلیغات هوش مصنوعی عرضه کند. اخیراً، متا محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی بیشتری را در فیدهای رسانه‌های اجتماعی خود به نمایش گذاشته است، از جمله تصاویری در یک کاروسل فیس‌بوک و چت‌بات‌هایی که محتواسازان در اینستاگرام را شبیه‌سازی می‌کنند.

این تغییر قابل توجهی برای پلتفرم‌های متا است که قبلاً فقط بر محتوای تولیدشده توسط انسان متکی بودند. ارائه ابزارهایی برای تولید تبلیغات ارزان‌تر می‌تواند درآمد زیادی برای متا به همراه داشته باشد. هنوز مشخص نیست که متا این ابزارها را به فروش خواهد رساند یا به صورت رایگان ارائه خواهد داد تا هزینه‌های تبلیغاتی کاربران افزایش یابد، چرا که تبلیغات اصلی‌ترین منبع درآمد متا است.

جان هگمن، معاون ارشد و مدیر بخش درآمدزایی متا، در بیانیه‌ای ایمیلی به TechCrunch گفت: «ما معتقدیم این پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی فرصتی بزرگ برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا بهره‌وری خود را افزایش داده و تجربه‌های بهتری به مشتریانشان ارائه دهند. این گروه جدید تحت رهبری کلارا به تحقق این چشم‌انداز کمک خواهد کرد.»

شی پیش از این، رهبری تلاش‌های هوش مصنوعی Salesforce را بر عهده داشت که چندان موفقیت‌آمیز نبودند. در ماه می، سهام Salesforce بیشترین افت خود از سال 2008 را تجربه کرد، چرا که سرمایه‌گذاران نگران بودند این غول شرکتی فرصت‌های جهش هوش مصنوعی را از دست داده باشد. Salesforce در آن زمان پیش‌بینی کرد که کمترین میزان رشد را در سه‌ماهه آینده خواهد داشت. از آن زمان، Salesforce به شدت به سمت هوش مصنوعی گرایش پیدا کرده و پلتفرمی برای توسعه عامل‌های هوش مصنوعی به نام Agentforce عرضه کرده است. مدیرعامل این شرکت، مارک بنیوف، حتی به‌طور علنی تلاش‌های هوش مصنوعی مایکروسافت در حوزه سازمانی را مورد انتقاد قرار داده است.

Salesforce به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر فوری پاسخ نداده است.

به نظر می‌رسد حالا کلارا شی فرصت دارد پروژه‌ای جدید را در متا آغاز کند؛ شرکتی که او در سال 2009 کتابی درباره‌اش با عنوان «عصر فیس‌بوک» نوشته بود.

→ خواندن مطلب قبلی

گوگل به طور تصادفی وجود Jarvis AI را تأیید کرد

خواندن مطلب بعدی ←

تقریباً تمام کارکنان دانش نسل Z از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x