لپ تاپ تینک پد لنوو با تراشه اسنپدراگون معرفی شد

لپ تاپ تینک پد لنوو با بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون معرفی شد

برند لنوو که به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تولید لپ‌تاپ‌ها شناخته می‌شود، در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۲۲ از لپ تاپ تینک پد لنوو با پردازنده مبتی بر معماری Arm رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از انگجت، محصول جدید لنوو با نام تجاری X13s روانه بازار خواهد شد. اما مهم‌ترین پارامتری که باعث تمایز این دستگاه با سایر محصولات در بازار می‌شود، استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸cx Gen 3 است. به بیانی دیگر لپ‌تاپ تینک پد از شرکت لنوو، اولین دستگاهی است که با تراشه‌ای از کمپانی کوالکام روانه بازار می‌شود.

لپ تاپ تینک پد لنوو با نمایشگر ۱۳.۳ اینچی که از رزولوشن +Full HD برخوردار است، عرضه می‌شود. نسبت تصویر در این نمایشگر  ۱۶:۱۰ است. از جمله مشخصات دیگر این پنل نمایشی می‌توان به قابلیت ضد بازتاب نور و حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیتی اشاره کرد.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، این محصول به تراشه اسنپدراگون ۸cx Gen 3 مجهز است که در کنار پردازشگر گرافیکی می‌تواند قدرت مناسبی را برای این دستگاه فراهم کند.

تراشه مذکور از معماری ۵ نانومتری برخوردار است که نسبت به نسل قبلی پیشرفت‌های قابل توجه‌ای داشته است. طبق گفته‌های کوالکام، عملکرد چند هسته‌ای این تراشه ۸۵ درصد بالاتر از نسل قبلی خود است.

لپ تاپ تینک پد لنوو با حداکثر رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی SSD روانه بازار خواهد شد. رم مورد استفاده در این دستگاه از نوع LPDDR4X است. این دستگاه همچنین برای برقراری ارتباط با وب کم به سنسور ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است.

این محصول برای تشخیص چهره کاربران از سیستم Windows Hello استفاده می‌کند. لپ‌ تاپ تینک پد لنوو به یک باتری ۵۰ وات ساعتی مجهز شده است که تا ۲۸ ساعت شارژدهی را برای این محصول فراهم می‌کند.

از جمله سایر مشخصات دیگر این دستگاه می‌توان پشتیبانی از درگاه USB Type-c، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و اسلات سیم کارت که از شبکه ۵G استفاده می‌کند، اشاره کرد

→ خواندن مطلب قبلی

تولید اولین واکسن گیاهی کووید-۱۹ در جهان

خواندن مطلب بعدی ←

اتحادیه اروپا رسانه‌های تحت حمایت دولت روسیه را تحریم کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *