متا که به عنوان مادر شرکت فیسبوک شناخته میشود، از قابلیت ویدئوی کوتاه یا همان Reels دراین پلتفرم اجتماعی رونمایی کرد.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از گیزمو چاینا، متا مدعی است که این قابلیت سریعترین فرمت محتوای و یکی از کلیدیترین ویژگیهای فیسبوک به حساب میآید.
این خبر در حالی منتشر میشود که طبق گزارش درآمدزایی اخیر متا، این شرکت در سال ۲۰۲۱ نتوانست به هدفهای درآمدزایی خود برسد و یک سوم ارزش بازار را از دست داد.
متا قابلیت ویدئوی کوتاه (Reels) را در سال ۲۰۲۰، برای اولین بار در اینستاگرام راهاندازی کرد. اما اکنون پس از گذشت دو سال، متا این ویژگی را برای دیگر پلتفرم محبوب خود یعنی Facebook نیز ایجاد کرده است.
متا، ریلز را برای رقابت با اپلیکیشن تیک تاک که متعلق به یک شرکت چینی است، راهاندازی کرد.
به گفته مارک زاگربرگ مدیرعامل متا، Reels به عنوان سریعترین فرمت محتوای متا شناخته میشود که در حال رشد است و کاربران در بسیاری از کشورها میتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
این کمپانی همچنین قصد دارد تا راههای جدیدی را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار بدهد تا به وسیله ریلز کسب درآمد کنند.
متا برای درآمدزایی با ریلز فیسبوک از دو قابلیت جدید تبلیغات بنری و آگهی برچسب ثابت استفاده خواهد کرد؛ تبلیغات بنری به عنوان یک پوشش نیمه شفاف در پایین و برچسب ثابت توسط سازنده ویدئو در هر نقطه از ریلز قرار میگیرد.
طبق گزارشات منتشر شده از سوی Meta، کاربران از هفته آینده میتوانند به ریلز دسترسی داشته باشند و آن را در استوریها و تب واچها به اشتراک بگذارند.