وزیر ارتباطات: یکی از جعلیات رایج در فضای مجازی <<فیک نیوزها>> هستند

وزیر ارتباطات: یکی از جعلیات رایج در فضای مجازی هستند

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات با اشاره به جعلی بودن نمودار  منتشر شده در مورد پهنای باند کشور، یکی از جعلیات رایج در فضای مجازی را <<فیک نیوزها>> دانست.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن، زارع پور با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از جعلی بودن نمودار منتشر شده مربوط به پنهای باند کشور خبر داد و اظهار داشت که فیک نیوزها از جمله جعلیات رایج در فضای مجازی هستند.

به گفته زارع پور، اخباری که به صورت جعلی و دروغ منتشر می‌شوند، انقدر باورپذیر آماده خواهند شد که ممکن است طیف بزرگی از جامعه باور و بر اساس آن قضاوت کنند.

وی در این پست اینستاگرامی عکس دو نمودار را منتشر کرد و درباره آن‌ها نوشت:

شکل پایینی نمودار ترافیک سایت ساز گوگل که در دو هفته گذشته افت کرده است، به هیچ عنوان نشان دهنده ترافیک گوگل نیست. درحالی که در فضای مجازی و برای راست نشان دادن یک دروغ، از آن به عنوان نمودار ترافیک کل سرویس‌های گوگل در ایران و حتی به عنوان پهنای باند بین‌الملل کشور استفاده می‌شود

وزیر ارتباطات در ادامه درباره تصویر بالا این پست نوشت:

این تصویر یکی از سرویس‌های پرکاربرد گوگل یعنی جستجوی گوگل در همان بازه زمانی است. اگر سرویس‌های دیگر را هم انتخاب کنید، نمودار آن به همین شکل خواهد بود

زارع پور در انتهای این پست اینستاگرامی هم به تقویت تفکر نقاد برای مقابله با فیک نیوزها اشاره کرد و در این باره اظهار داشت که تفکر نقاد کمک می‌کند تا پیش از آنکه چیزی را قبول کنیم، درباره منبع و هدف آن کنجکاو شویم.

→ خواندن مطلب قبلی

کشف دو گوی شیشه‌ای در کره ماه

خواندن مطلب بعدی ←

مشخصات گوشی Oppo Find X5 Pro سری Dimensity لو رفت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *