فیروزآبادی: ادامه دادن به طرح صیانت به صلاح جامعه نیست

فیروزآبادی: ادامه دادن به طرح صیانت به صلاح جامعه نیست

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر عالی شورای فضای مجازی با اعلام مخالفت نسبت به تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، اظهار داشت که تصویب طرح مذکور به صلاح جامعه و مردم نیست.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن، فیروزآبادی با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران به صلاح مردم و جامعه نیست، تاکید کرد دولت باید به این موضوع ورود کند و یک قانون جامع پیشنهاد دهد.

وی تاکید کرد که از زمان تصویب طرح صیانت با رئیس مجلس مکاتبه داشته و اشکالات طرح مذکور را تذکر داده است.

وی به مکاتبه‌های که با رئیس مجلس انجام شده است اشاره کرد و در این باره گفت:

نوشتیم اگر قرار بر این باشد که تشکیلاتی دیگر اختیاراتی موازی با شورای‌عالی فضای مجازی داشته باشد، باید از مقام معظم رهبری استجاز شود.

براساس گفته‌های فیروزآبادی مباحث مربوط به امنیت فضای یکی از مهم‌ترین مسائل است که باید در شورای‌عالی فضای مجازی تصمیم‌گیری در رابطه با آن تصمیم‌گیری شود.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که این شورا در تمامی مراحل به کمتر شدن اشکالات این طرح کمک کرده است.

به گفته این مقام مسئول، طرح نظام مقررات فضای مجازی بعد فرهنگی ندارد و در چنین مواقعی می‌بایست دولت ورود کند. فیروزآبادی همچنین تاکید کرد که مجلس بنا به اختیاراتی که دارد می‌تواند این کار را انجام دهد اما برای تصویب و ارائه نظام تنظیم مقررات می‌بایست دولت ورود کند.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در نهایت تاکید کرد که باتوجه ‌به مخالفت وسیعی که در مورد تصویب این طرح وجود دارد، به‌هیچ‌عنوان صلاح نیست طرح ادامه پیدا کند.

→ خواندن مطلب قبلی

سامسونگ رویداد ۱۷ مارس را برای معرفی گوشی‌های گلکسی سری A تأیید کرد

خواندن مطلب بعدی ←

شروع موج جدید کرونا در چین ۱۷ میلیون نفر را به قرنطینه برد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *