مؤسسه آماری Canalys اخیراً گزارشی از میزان فروش گوشیهای هوشمند در سهماهه اول سال منتشر کرده که بر اساس آن کاربران در نخستین فصل از سال اسمارتفونهای کمتری را خریداری کردهاند.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از جیاسامآرنا، عوامل مختلفی در کاهش 11 درصدی فروش گوشیهای هوشمند در سهماهه اول سال تأثیرگذار بوده است که از جمله میتوان به جنگ اوکراین، قرنطینههای جدید در چین و تورم جهانی اشاره کرد.
البته دو سازنده بزرگ گوشیهای هوشمند یعنی سامسونگ و اپل برخلاف سایر برندها، اسمارتفونهای بیشتری را روانه بازار کردهاند و در میان 5 برند فروش بیشتری داشتهاند.
طبق گزارش منتشر شده، حدود 24 درصد از سهم بازار فروش گوشیهای هوشمند در سهماهه اول سال متعلق به سامسونگ است. این درحالیکه سهم فروش سامسونگ در سهماهه پایانی و سهماهه اول 2021 به ترتیب 19 و 22 درصد بوده است.
فروش پرچمداران جدید و افزایش تقاضا برای خرید گوشیهای سری گلکسی A از جمله دلایلی که منجر به افزایش فروش سامسونگ شده است.
در این آمار اپل با کسب 18 درصد از سهم بازار رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. درخواست برای خرید نسل سوم آیفون SE در کنار بالا بودن تقاضا برای خرید گوشیهای سری آیفون 13 منجر به افزایش فروش اسمارتفونهای اپل شده است.گفتنی است که سهم اپل از فروش اسمارتفونهای بازار در سهماهه نخست سال حدود 15 درصد بود.
جایگاه سوم این لیست به برند چینی شیائومی اختصاص دارد که حدود 13 از سهم بازار را از آن خود کرده است. از جمله دلایل موفقیت شیائومی میتوان به تقاضای بالا برای خرید سری محبوب ردمی نوت اشاره کرد.
در نهایت جایگاه چهارم و پنجم نیز به برندهای اوپو با کسب 10 درصد و برند محبوب چینیها یعنی ویوو با کسب 8 درصد اختصاص دارد.