گزارش جدید WHO: شیوع آبله میمون هنوز یک وضعیت اضطراری نیست

گزارش جدید WHO: شیوع آبله میمون هنوز یک وضعیت اضطراری نیست

سازمان بهداشت جهانی (WHO) پس از انتشار آمار جدید مبتلایان به آبله میمون، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که این بیماری هنوز به مرحله اضطرار جهانی نرسیده است. اما با این حال، رئیس این سازمان تاکید داشت که نگرانی‌های زیادی درباره شیوع بیماری ویروسی مذکور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از رویترز، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه WHO به شدت نگران شیوع گسترده آبله میمون است و این بیماری به عنوان یک تهدید بهداشتی در حال تکمیل است، اظهار داشت که مسئولان و مقامات سازمان بهداشت جهانی به شدت پیگیر بیماری مذکور هستند.

این سازمان همچنین اظهار داشت که هرچند دیدگاه‌های مختلفی در رابطه با آبله میمون وجود دارد اما در حال حاضر نمی‌توان آن را به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی (PHEIC) اعلام کرد. به گفته WHO، در حال حاضر فقط همه‌گیری ویروس کرونا و فلج اطفال در وضعیت اضطرار جهانی به سر می‌برند.

گفتنی است که آبله میمون یا Monkeypox یک بیماری ویروسی خفیف است و از جمله علائم آن می‌توان به وجود ضایعات پوستی اشاره کرد. البته این بیماری به وسیله واکسن و داروهای مربوطه قابل درمان است.

→ خواندن مطلب قبلی

بزرگ‌ترین کشتی هیبریدی جهان اولین سفر خود را در سال ۲۰۲۴ انجام می‌دهد

خواندن مطلب بعدی ←

کوالکام احتمالا در اواخر آبان از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رونمایی خواهد کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *