کره جنوبی در حال آماده‌شدن برای ارائه شبکه ۶G در سال ۲۰۲۶ است

کره جنوبی در حال آماده‌شدن برای ارائه شبکه 6G در سال 2026 است

امروزه شبکه ۵G در کشورهای پیشرفته به‌عنوان نسل جدیدی از شبکه همراه به طور کامل جایگزین ۴G شده است و حتی بسیاری از سازندگان گوشی‌های موبایل هم محصولات خود را با پشتیبانی از فناوری ۵G روانه بازار می‌کنند. اما اکنون نگاه‌ها به‌سوی نسل بعدی از شبکه همراه یعنی شبکه ۶G است. از همین‌رو کره جنوبی در حال آماده شدن برای ارائه نسل بعدی شبکه همراه در سال ۲۰۲۶ است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، سرعت شبکه ۶G در بالاترین میزان به ۱ ترابایت در ثانیه (۱۰۰۰ برابر پهنای باند یک پورت اترنت معمولی) می‌رسد و تاخیر آن کمتر از ۱۰۰ میکروثانیه است. به بیانی دیگر، حداکثر سرعت در نسل ششم شبکه همراه حدود ۵۰ برابر و تاخیر آن حدود ۱۰ برابر کمتر از شبکه ۵G است.

حالا با همه این تفاسیر، دولت کره جنوبی در صدد است تا نمونه‌های اولیه ۶G را در سال ۲۰۲۶ ارائه دهد. در همین راستا کمیته انتقال ریاست‌جمهوری کره در این خصوص اعلام کرد:

وقتی نوبت به محرک‌های رشد اقتصادی در آینده می‌رسد، دولت فعلی بر روی تراشه‌های غیر حافظه، خودروهای آینده و بیوتکنولوژی و مراقبت‌های بهداشتی تمرکز می‌کند. دولت جدید قصد دارد ارتباطات ۶G، باتری ثانویه، نمایشگر، دفاع و هوافضا، نیروگاه هسته‌ای پیشرفته و محتوای دیجیتال را اضافه کند.

هدف این است که نمونه‌های اولیه ۶G را در سال ۲۰۲۶ آماده کنیم تا این فناوری در اواخر دهه ۲۰۲۰ یا اوایل دهه ۲۰۳۰ برای تجاری‌سازی آماده شود.

البته کره جنوبی هنوز در اوایل راه توسعه این تکنولوژی است و تا زمان ارائه اولیه آن راه زیادی را در پیش دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

آنر به‌عنوان پرفروش‌ترین برند موبایل چین در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ انتخاب شد

خواندن مطلب بعدی ←

ایلان ماسک ۸.۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *