هوندا، خودروساز ژاپنی از سرمایهگذاری ۶۴ میلیارد دلاری برای تولید حجم انبوهی از خودروهای برقی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از رویترز، هوندا با این میزان از سرمایهگذاری قصد دارد حدود ۳۰ مدل خودروی الکتریکی را تا سال ۲۰۳۰ به بازار معرفی کند. این شرکت همچنین امیدوار است که حدود ۲ میلیون خودرو برقی را تا زمان مذکور تولید کرده و آن را به عرضه کند.
خودروساز ژاپنی با استراتژیهای در پیش گرفته و سرمایهگذاریهای کلان در صدد است تا جایگاه خود در بازار خودروهای الکتریکی را تثبیت کند. هماکنون تسلا بهعنوان پیشتاز تولید خودروهای برقی شناخته میشود و به دنبال آن نیز خودروسازان اروپایی و آمریکایی قرار دارند.
همانطور که مشخص است، بازار خودروهای برقی در اختیار خودروسازان اروپایی و آمریکایی است و هوندا با سرمایهگذاریهای کلان قصد ندارد جایگاه خود را در میان خودروهای برقی از دست بدهد.
البته هوندا و بسیاری از خودروسازان ژاپنی تاکید دارند در کنار تولید خودروهای برقی همچنان به ساخت و عرضه خودروهای هیبریدی ادامه خواهند داد.
گفتنی است که بخش عمدهای از سرمایهگذاری ۶۴ میلیارد دلاری هوندا به ارتقای برقرسانی و ابداع فناوریهای نرمافزاری اختصاص پیدا میکند. همچنین حدود ۳۴۲ میلیون دلار از این رقم برای تولید باتریهای جدید هزینه میشود.