سرمایه‌گذاری شرکت سوئدی روی اپلیکیشن‌های ایرانی

سرمایه‌گذاری شرکت سوئدی روی اپلیکیشن‌های ایرانی

شرکت سرمایه گذاری سوئدی روی اپلیکیشن‌های ایرانی سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن، شرکت سرمایه‌گذاری سوئدی پامگرنت که پیش از این سرمایه‌گذاری‌هایی در برخی استارتاپ‌های ایرانی نظیر شیپور، علی‌بابا، کافه‌بازار و… انجام داده، در گزارش سالیانه‌ی خود از سرمایه‌گذاری روی پلتفرم تخفیف گروهی تخفیفان در ابتدای سال دو مرحله خبر داده است.

تخفیفان به‌عنوان سرویس فعال در حوزه تخفیف گروهی که در یک‌ سال گذشته با وجود کرونا خدمات و قابلیت‌های خود را گسترش داده، توانسته ۲۹۶ هزار یورو برابر با تقریبا ۸ میلیارد تومان از شرکت سرمایه‌گذاری پامگرنت سرمایه جذب کند.

گزارش پامگرنت نشان می‌دهد که تخفیفان ۰/۲ درصد از وزن پرتفوی این شرکت را تشکیل می‌دهد و در مرحله اول تقریبا ۸ میلیارد و ۱۱ هزار تومان روی آن سرمایه‌گذاری شده است.

در بخشی از این گزارش به این نکته اشاره شده که پامگرنت برای تبدیل نرخ یورو به ریال از نرخ ارز در سامانه نیما کمک گرفته و با‌‌توجه‌‌‌به اینکه در ۶ ماهه منتهی به ۱۰ اردیبهشت ماه امسال، ارزش ریال دربرابر یورو به‌صورت میانگین ۱۸/۸ درصد افزایش پیدا کرده، این اتفاق به افزایش دارایی‌های پامگرنت منجر شده است.

درصورتی‌که قیمت یورو نیمایی را در ۱۰ اردیبهشت ۲۷،۴۰۰ تومان در نظر بگیریم، ارزش تخفیفان با‌‌توجه‌‌به محاسبات صورت‌گرفته، حدودا ۶۵/۶ میلیارد تومان به‌دست می‌آید.

در این گزارش، به این نکته نیز اشاره شده که تخفیفان پس از همه‌گیری کرونا شاهد کاهش GMV یا ارزش ناخالص کالا (میزان کالای به‌فروش‌رفته در بازه‌ی زمانی مشخص) بوده است.

نازنین دانشور، مدیرعامل تخفیفان و نت‌برگ، بعد از انتشار این خبر نسبت به آن واکنش نشان داد.

دانشور به زومیت می‌گوید رقم سرمایه‌گذاری شده روی تخفیفان بیشتر از ۲۹۶ هزار یورو است. طبق گفته او این رقم تنها بخشی از رقم کل سرمایه‌گذاری پامگرنت روی این سرویس تخفیف گروهی آنلاین است.

→ خواندن مطلب قبلی

۸۲ دستگاه ماینر، یک ساختمان بورس و انبوهی خبر

خواندن مطلب بعدی ←

زیرساخت شبکه مادر مخابراتی روی میز بهارستانی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *