تلویزیونهای کمپانی سامسونگ به دلیل کیفیت و کارایی بالایی دارند، همواره زبانزد عام و خاص هستند. به همین دلیل که این برند در ۱۵ سال گذشته به صورت متوالی به عنوان برترین برند تلویزیون معرفی شده است. این غول کرهای در ادامه این روند، سال گذشته نیز توانست عنوان برتر را به خود اختصاص دهد و همچنان یکهتاز این زمینه باشد.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از اومدیا، سهم ارزش تلویزیونهای این برند در سال گذشته ۲۹.۵ درصد و سهم بازار آن ۱۹.۸ درصد بوده است و به همین دلیل توانسته رتبه اول در بازار جهانی تلویزیون را به خود اختصاص دهد.
یکی از دلایل موفقیت Samsung در سالهای اخیر، حفظ و افزایش فروش تلویزیونهای QLED است. سامسونگ که از سال ۲۰۱۷ این دست تلویزیونها را روانه بازار کرد است، توانسته ۲۶ میلیون از آن را به فروش برساند.
نکتهای که در مورد این آمار بسیار جلب توجه میکند، افزایش سالانه فروش تلویزیونهای QLED این شرکت است. آمار فروش این دستگاه در پنج سال اخیر برابر است با:
- ۲۰۱۷: ۰.۸ میلیون
- ۲۰۱۸: ۲.۶ میلیون
- ۲۰۱۹: ۵.۳۶ میلیون
- ۲۰۲۰: ۷.۷۹ میلیون
- ۲۰۲۱: ۹.۴۳ میلیون
سامسونگ از سال ۲۰۱۹ و به لطف عرضه تلویزیونهای QLED، توانسته ۴۰ درصد سهم ارزش خود در بازار تلویزیونها را افزایش دهد. شایان ذکر، سهم ارزش تلویزیونهای پریمیوم سامسونگ در سال گذشته به ۴۴.۵ درصد رسید.
کمپانی سامسونگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و با عرضه تلویزیونهای Bordeaux توانست جایگاه اول این بازار را به خود اختصاص دهد. این برند در سال ۲۰۰۹ از سری تلویزیونهای LED و در سال ۲۰۱۱ از تلویزیونهای هوشمند رونمایی کرد. تلویزیونهای ۸K این شرکت هم یکسال پس از عرضه QLED یعنی در سال ۲۰۱۸ به دنیای تلویزیونها معرفی شدند.