رونمایی از باتری پاناسونیک برای خودروهای برقی تسلا

پاناسونیک برای کمک به کاهش هزینه های تولید خودروهای برقی تسلا  از نمونه اولیه باتری خود رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از رویترز، پاناسونیک روز دوشنبه از یک نمونه اولیه جدید باتری بزرگ برای کاهش هزینه های تولید خودروهای برقی (EV)  تسلا رونمایی کرد.

در نشست رسانه ای رونمایی از این محصول کازوئو تادانوبو اعلام کرد این باتری تقریباً پنج برابر باتری هایی است که در حال حاضر توسط تسلا استفاده می شود.

او همچنین گفت که پاناسونیک هیچ برنامه ای برای ساخت باتری های ارزان تر لیتیوم آهن فسفات برای خودروهای برقی ندارد.

تصمیم تسلا برای تنوع بخشیدن به تامین کنندگان باتری به شرکت هایی مانند LG Energy Solution کره جنوبی و شرکت فناوری معاصر آمپرکس چین (CATL) و فروش سهام تسلا توسط پاناسونیک سوالاتی را در مورد آینده شراکت ده ساله آنها ایجاد کرده بود.

اما به عنوان تنها تولید کننده باتری ۴۶۸۰ (عرض ۴۶ میلی متر و ارتفاع ۸۰ میلی متر) ، پاناسونیک باید حلقه مهمی در زنجیره تامین سازندگان خودروهای برقی باشد؛ حداقل برای مدل های گران قیمت آن.

تادانوبو گفت: “ما این را به دلیل میل شدید طرف مقابل توسعه داده ایم و فکر می کنیم این امر می تواند منجر به روابط قوی تر شود.”

او نگفت که پاناسونیک، چه زمانی کارخانه ای را که در نوادا برای تامین قطعات تسلا دایر کرده، به طور کامل راه خواهد انداخت.

تصمیم پاناسونیک برای اجتناب از بسته‌های برق LFP به این معنی است که تسلا این بسته‌ها را از CATL برای برخی از مدل‌های ۳ و مدل Ys ساخت چین و مدل‌های پایه ۳ در ایالات متحده خریداری می‌کند.

باتری های LFP که ۹۵ درصد آنها ساخت چین هستند ارزان تر و ایمن تر از باتری های مبتنی بر نیکل محسوب می شوند، اما چگالی انرژی کمتری دارند و نیاز به شارژ بیشتر دارند. باتری های خودکار پاناسونیک نیکل-کبالت-آلومینیوم (NCA) هستند.

تسلا باتری‌های ارزان‌تر لیتیوم آهن فسفات بدون کبالت (LFP) را برای خودروهای الکتریکی برد استاندارد خود می‌خواهد، اما باید چگونگی غلبه بر تنش‌های سیاسی را پیدا کند تا یک شریک چینی را وادار به ساخت باتری‌های مبتنی بر آهن در نزدیکی کارخانه‌های خود در ایالات متحده کند.

شرکت اپل همچنین در حال مذاکره با CATL و سازنده خودروهای برقی چین BYD در مورد تبدیل شدن به تامین کنندگان باتری LPF برای خودروی برقی برنامه ریزی شده خود است. با این حال، این مذاکرات متوقف شده است.

هفته گذشته منابعی به رویترز گفتند که شرکت های چینی از ساخت کارخانه در ایالات متحده خودداری کرده اند.

تادانوبو از گفتن اینکه آیا اپل در مورد خرید باتری های الکتریکی به پاناسونیک مراجعه کرده است، خودداری کرد.

→ خواندن مطلب قبلی

شاد، موتور جستجوی آزمایشی راه انداخت

خواندن مطلب بعدی ←

یاقوت ۲.۵ میلیارد ساله از زندگی باستانی می‌گوید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *