رشد دو برابری فروش خودروهای برقی بی‌ام‌و

رشد دو برابری فروش خودروهای برقی بی‌ام‌و

امسال فروش خودروهای تمام برقی بی‌ام‌و دو برابر شده است، اما هنوز با تسلا فاصله دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از سی ان بی سی، فروش خودروهای تمام الکتریکی گروه BMW در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۱ با ۱۲۱.۴ درصد رشد به ۵۹۶۸۸ دستگاه رسید و خودروساز آلمانی روز چهارشنبه اعلام کرد که فعالیت الکتریکی در حال تبدیل شدن به یک محرک رشد و موفقیت حیاتی برای شرکت است.

در مجموع، این شرکت که مقر آن در مونیخ قرار دارد، بین ژانویه تا سپتامبر، ۲۳۱۵۷۵ دستگاه خودروی تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی به فروش رساند که جهشی ۹۸.۹ درصدی نشان می‌دهد. در مقایسه، تنها در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، تسلای ایلان ماسک می گوید که ۲۴۱۳۰۰ دستگاه خودرو تحویل داده است.

ارقام خودروهای برقی  بی‌ام‌و در گزارش درآمدی که روز چهارشنبه منتشر شد گنجانده شد. سود خالص سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به ۲.۵۸ میلیارد یورو (۲.۹۹ میلیارد دلار) رسید که ۴۲.۴ درصد افزایش داشت. این در حالی است که تحویل در بخش خودروسازی آن نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ ۱۲.۲ درصد کاهش یافته است.

این شرکت اعلام کرد در سه ماهه سوم ۲۰۲۱، عملیات به طور فزاینده ای تحت تاثیر تنگناهای تامین قطعات نیمه هادی قرار گرفت. اگرچه این امر منجر به کسری حجم تولید و حجم فروش کمتر در دوره ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۱ شد، اما تأثیر آن با اثرات مثبت قیمت برای وسایل نقلیه جدید و پیش مالک بیش از حد جبران شد.

گروه بی‌ام‌و در بخش خودروهای الکتریکی می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۵۰ درصد از خودروهای تمام الکتریکی را به خود اختصاص دهند.

بی‌ام‌و یکی از چندین شرکت معروف است که استراتژی الکتریکی سازی را پیش می برد.

در ماه مارس، ولوو کارز اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک شرکت خودروهای تمام الکتریکی تبدیل شود.

در ماه جولای، گروه فولکس واگن اعلام کرد که انتظار می‌رود نیمی از فروش آن تا سال ۲۰۳۰ با خودروهای باتری الکتریکی باشد. تا سال ۲۰۴۰، این شرکت اعلام کرد که تقریباً ۱۰۰ درصد از وسایل نقلیه جدید خود در بازارهای اصلی باید آلایندگی صفر داشته باشند.

این تغییر به سمت تحرک الکتریکی در زمانی اتفاق می‌افتد که اقتصادهای بزرگ در سراسر جهان تلاش می‌کنند ردپای زیست‌محیطی حمل‌ونقل را کاهش دهند.

به عنوان مثال، بریتانیا می خواهد فروش خودروها و ون های جدید دیزلی و بنزینی را تا سال ۲۰۳۰ متوقف کند. از سال ۲۰۳۵، همه خودروها و ون های جدید باید آلایندگی خروجی اگزوز خود را صفر کنند.

در جاهای دیگر، کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، کاهش ۱۰۰ درصدی انتشار CO2 از خودروها و ون ها را تا سال ۲۰۳۵ هدف قرار داده است.

→ خواندن مطلب قبلی

تامین انرژی قایق های پاکسازی اقیانوس با تبدیل پلاستیک به سوخت

خواندن مطلب بعدی ←

لایحه زیرساخت ۱.۲ تریلیون دلاری آمریکا پیش روی بایدن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *