امسال فروش خودروهای تمام برقی بیامو دو برابر شده است، اما هنوز با تسلا فاصله دارد.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از سی ان بی سی، فروش خودروهای تمام الکتریکی گروه BMW در 9 ماهه اول سال 2021 با 121.4 درصد رشد به 59688 دستگاه رسید و خودروساز آلمانی روز چهارشنبه اعلام کرد که فعالیت الکتریکی در حال تبدیل شدن به یک محرک رشد و موفقیت حیاتی برای شرکت است.
در مجموع، این شرکت که مقر آن در مونیخ قرار دارد، بین ژانویه تا سپتامبر، 231575 دستگاه خودروی تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی به فروش رساند که جهشی 98.9 درصدی نشان میدهد. در مقایسه، تنها در سه ماهه سوم سال 2021، تسلای ایلان ماسک می گوید که 241300 دستگاه خودرو تحویل داده است.
ارقام خودروهای برقی بیامو در گزارش درآمدی که روز چهارشنبه منتشر شد گنجانده شد. سود خالص سه ماهه سوم سال 2021 به 2.58 میلیارد یورو (2.99 میلیارد دلار) رسید که 42.4 درصد افزایش داشت. این در حالی است که تحویل در بخش خودروسازی آن نسبت به سه ماهه سوم سال 2020 12.2 درصد کاهش یافته است.
این شرکت اعلام کرد در سه ماهه سوم 2021، عملیات به طور فزاینده ای تحت تاثیر تنگناهای تامین قطعات نیمه هادی قرار گرفت. اگرچه این امر منجر به کسری حجم تولید و حجم فروش کمتر در دوره ژوئیه تا سپتامبر 2021 شد، اما تأثیر آن با اثرات مثبت قیمت برای وسایل نقلیه جدید و پیش مالک بیش از حد جبران شد.
گروه بیامو در بخش خودروهای الکتریکی میخواهد تا سال 2030 حداقل 50 درصد از خودروهای تمام الکتریکی را به خود اختصاص دهند.
بیامو یکی از چندین شرکت معروف است که استراتژی الکتریکی سازی را پیش می برد.
در ماه مارس، ولوو کارز اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 به یک شرکت خودروهای تمام الکتریکی تبدیل شود.
در ماه جولای، گروه فولکس واگن اعلام کرد که انتظار میرود نیمی از فروش آن تا سال 2030 با خودروهای باتری الکتریکی باشد. تا سال 2040، این شرکت اعلام کرد که تقریباً 100 درصد از وسایل نقلیه جدید خود در بازارهای اصلی باید آلایندگی صفر داشته باشند.
این تغییر به سمت تحرک الکتریکی در زمانی اتفاق میافتد که اقتصادهای بزرگ در سراسر جهان تلاش میکنند ردپای زیستمحیطی حملونقل را کاهش دهند.
به عنوان مثال، بریتانیا می خواهد فروش خودروها و ون های جدید دیزلی و بنزینی را تا سال 2030 متوقف کند. از سال 2035، همه خودروها و ون های جدید باید آلایندگی خروجی اگزوز خود را صفر کنند.
در جاهای دیگر، کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، کاهش 100 درصدی انتشار CO2 از خودروها و ون ها را تا سال 2035 هدف قرار داده است.