تحقیقات نشان میدهد رسانههای اجتماعی عامل اصلی رشد مشاغل زنان هستند.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از فین تک تایمز، مسترکارت، شریک رسمی فناوری پرداخت اکسپو 2020 دبی، و شبکه فیوژن زنان در اولین گردهمایی از مجموعه کارگاههای آموزشی برای کارآفرینان زن منطقه در بزرگترین گردهمایی فرهنگی جهان، از تحقیقات جدید خود رونمایی کردند.
این جلسه که در غرفه زنان اکسپو 2020 دبی با همکاری کارتیه برگزار شد، بر قدرت اقتصاد دیجیتال در توانمندسازی مشاغل تحت مالکیت زنان برای آنلاین شدن تمرکز داشت.
در مطالعه ای که در میان شبکه فیوژن زنان با بیش از 20 هزار عضو در سراسر منطقه انجام شد، مشخص شد که 95 درصد از زنان در منطقه کانال های رسانه های اجتماعی را به عنوان ابزار برتر برای سرمایه گذاری های تجاری خود می شناسند.
سایر کانالها شامل وبسایتهای تجارت الکترونیک خودشان (۷۲ درصد) و همچنین خدمات پیامرسانی مانند فیسبوک و واتساپ (۵۰ درصد) است.
علاوه بر این، 72 درصد از مشاغل تحت مالکیت زنان گفتند که برای بازاریابی محصولات و خدمات خود به تبلیغات شفاهی متکی هستند.
در این کارگاه مشخص شد که چگونه بنگاههای کوچک می توانند بیشترین استفاده را از ردپای آنلاین خود ببرند و بهتر با مصرف کنندگان خود در اقتصاد دیجیتال ارتباط برقرار کنند.
رونمایی اخیر از افتتاحیه Mastercard MEA SME Confidence Index همچنین نشان داد که از نظر ردپای دیجیتالی زنان کارآفرین منطقه، رسانه های اجتماعی با 71 درصد در رتبه اول و وب سایت شرکت با 57 درصد در رتبه دوم قرار دارند.
یافتههای این مطالعه نشاندهنده نیاز آشکار به آموزش بیشتر و توانمندسازی است.
مسترکارت مدتهاست که برای موفقیت و رشد زنان در راستای مانع زدایی جنسیتی تلاش کرده است.
مسترکارت برای اتصال 25 میلیون زن کارآفرین به اقتصاد دیجیتال تا سال 2025 تعهدی جهانی دارد که به عنوان بخشی از هدف ش برای ایجاد جهانی پایدارتر و فراگیر است.
به عنوان بخشی از تلاشهای خود، اخیراً «اودیسه کارآفرین» را راهاندازی کرده است که اولین پلتفرم آموزش دیجیتال در نوع خود است که طیفی از منابع دانشگاهی و تجاری در سطح جهانی را برای کمک به کسبوکارهای کوچک در یادگیری و پیشرفت گرد هم میآورد.