شرکت رنو از خودرو هیدروژنی-الکتریکی رونمایی کرد

شرکت رنو از خودرو هیدروژنی-الکتریکی رونمایی کرد

خودروساز فرانسوی رنو اخیراً از یک خودروی جدید رونمایی کرده است که با انرژی الکتریکی و سوخت هیدروژن کار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، محصول جدید رنو با نام Scenic Vision از مجموعه موتور هیدروژنی، موتور الکتریکی، باتری، پیل سوختی و مخزن هیدروژن تشکیل شده است. به گفته رنو، باک ۲.۵ کیلوگرمی در جلوی خودرو قرار دارد و مدت زمان لازم برای پر شدن آن حدوداً ۵ دقیقه خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها، باتری Scenic Vision دارای ظرفیت ۴۰ کیلوواتی و قابل بازیافت است. باتری مذکور تا سال ۲۰۲۴ در یک کارخانه فرانسوی تولید خواهد شد.

رنو می‌گوید سوخت هیدروژنی به جدیدترین خودروی این شرکت کمک خواهد کرد تا برد بیشتری داشته باشد و افراد با آن سفرهای طولانی‌تری را طی کنند. شرکت سازنده Scenic Vision مدعی که در صورت بزرگ شدن ایستگاه‌های هیدروژن تا سال ۲۰۳۰، با یکبار شارژ کردن این خودرو می‌توان ۸۰۰ کیلومتر را بدون توقف رانندگی کرد.

همان‌طور که مشخص است، رنو با ساخت خودروی الکتریکی-هیدروژنی به دنبال آن است تا آلودگی و آلایندگی ناشی از خودروها را به حداقل و حتی به صفر برساند.

رنو با بیان اینکه امروزه چندین سیستم برای تکمیل موتورهای الکتریکی در حال بررسی هستند تا با یکبار شارژ مسافت‌های طولانی را طی کرد، گفت: استفاده از سوخت هیدروژنی می‌تواند این موضوع را حل کند.

→ خواندن مطلب قبلی

مدیاتک از تراشه دایمنسیتی ۱۰۵۰ رونمایی کرد

خواندن مطلب بعدی ←

آبله میمون از چه راه‌های انتقال پیدا می‌کند؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *