چند وقت پیش بود که مایکروسافت با خرید اکتیویژن سر و صدای زیادی به پا کرد و باعث شد که رسانههای مختلف به آن بپردازند. اما اکنون رقیب مایکروسافت یعنی سونی در جدیدترین فعالیت خود، خرید استودیو بانجی (Density Bungie) در دستور کار قرار داد تا مجموعه تعاملی سرگرمیهای خود را گسترش دهد.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از انگجت، کمپانی سونی برای خرید این استودیو ۳.۶ میلیارد دلار هزینه کرد. بانجی تجربههای موفقی در زمینه ساخت بازیهای ویدئویی دارد و بازی هلیو شاهکار این کمپانی است که پس از عرضه توانست طرفداران بسیار زیادی را جذب کند.
سونی پیش از این، مجموعههای مختلفی را به مجموعه تعاملی سرگرمیهای خود اضافه کرده بود که با خرید استودیو بانجی، سریال خرید مجموعههای خود را ادامه داد.
سونی با خرید این برند، دورهای جدیدی را آغازه کرده است که نه تنها بر پلتفرمهای بازی تمرکز دارد، بلکه سرگرمیهای جدیدی را نیز به مجموعههای خود اضافه کرده است. البته این بدین معنا نیست که Sony دیگر بر روی ساخت پلتفرم ها تمرکز نمیکند ، بلکه مدیر عامل این کمپانی تاکید کرد که به دنبال توسعه پلتفرمهای دیگری به غیر از پلی استیشن نیز خواهد بود.
البته سونی پس از خرید بانجی در بیانهای اعلام کرد که این مجموعه همچنان برای تمام پلتفرمهای دیگر نیز بازی تولید خواهد کرد.