شرکت‌ خودروسازی بی ام و (BMW) از روسیه خارج شد

شرکت‌ خودروسازی بی ام و (BMW) از روسیه خارج شد

روسیه پس از حمله به اوکراین با تحریم شدیدی از سوی غرب و شرکت‌های فناوری مواجه شده و اکنون بسیاری از خدمات و فروش محصولات تکنولوژی در این کشور متوقف شده است. اما تحریم‌ها علیه روسیه فقط منوط به شرکت‌های فناوری نیست؛ به غیر از شرکت‌های تکنولوژی، بسیاری از خودروسازان نیز روسیه را تحریم کرده و دفاتر خود در این کشور را تعطیل کردند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از سایت موتور ۱، شرکت‌ خودروسازی بی ام و در راستای تحریم‌ها علیه روسیه، تمامی فعالیت‌های خود در این کشور را تعلیق کرد. خبر مذکور توسط مدیران ارشد این خودروساز مطرح به رسانه‌ها اعلام شده است.

شایان ذکر، برخی از قطعات و لوازم مورد نیاز برای مونتاژ مدل‌های مختلف خودروهای بی ام و با همکاری یک شرکت روسی در خاک این کشور تولید می‌شود. اما به گفته مدیران BMW، این شرکت تولید قطعات خودروهای خود با همکاری شرکت روسی را متوقف خواهد کرد.

تحریم شرکت‌ خودروسازی بی ام و به همینجا ختم نمی‌شود؛ این غول خودروسازی همچنین قصد دارد تا صادارات خودروهای خود به روسیه را ممنوع کند.

کمپانی بی‌ام‌و در حالی فعالیت‌های خود در کشور روسیه را تعلیق کرده است که با شرکت تولید کننده قطعات خودروهای بی‌ام‌و تا سال ۲۰۲۸ قرارداد داشت. طبق این قرارداد، غول خودروسازی برای تولید نه تنها قطعات بلکه مونتاژ کامل برخی از مدل‌ها باید ۴۱۴ میلیارد دلار به شرکت مذکور پرداخت می‌کرد.

تحریم‌ها علیه روسیه شدت بیشتری گرفته است تا این کشور از ایجاد درگیری و جنگ در اوکراین عقب نشینی کند.

→ خواندن مطلب قبلی

رکوردشکنی تولید آیفون در جهان

خواندن مطلب بعدی ←

مشخصات گوشی‌های گلکسی A13 و A33 سامسونگ فاش شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *