اخیرا خبری در فضای اینترنت و مخصوصا در شبکههای اجتماعی منتشر شده که گفته میشود شرکت مخابرات ایران در ماه حدود ۷۰۰ میلیارد دلار از بخش آبونمان کسب درآمد میکند. البته این خبر با واکنش مخابرات همراه بود و این سازمان در اطلاعیهای آن را تکذیب کرد.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از وبسایت رسمی شرکت مخابرات ایران، اخیرا خبری در شبکههای اجتماعی منتشر شده که گفته میشود هزینه آبونمان خطهای ثابت این سازمان به ۲۰ هزار تومان افزایش یافته و تمام خانوارهای ایرانی که خط ثابت دارند، میبایست این مبلغ را پرداخت کنند. در این خبر همچنین اعلام شده که حدود ۳۷ میلیون خط تلفن ثابت در کشور وجود دارد که با یک حساب سر انگشتی درآمد حاصل از بخش آبونمان به ۷۰۰ میلیارد دلار در ماه میرسد.
محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بینالمللی این سازمان خبر مذکور را تکذیب کرد. وی در رد این موضوع گفت:
اصلا چیزی به عنوان آبونمان در صورت حساب تلفن وجود ندارد که حالا درآمد حاصل از آن در ماه به ۷۰۰ میلیارد دلار برسد.
وی همچنین اعلام کرد که فقط ۲۹ میلیون خط در کشور وجود دارد و ۳۷ میلیون خطی که در خبرها آمده مربوط به تعداد خطوط منصوبه در کل کشور است.
علاوه بر این، بیدخام اظهار داشت که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، هزینه ماهانه خدمات مکالمات صوتی از ابتدای شهریورماه سال جاری به ۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. البته این هزینه فقط از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک ساکن تهران دریافت خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که این هزینه در ازای ارائه چه خدماتی از مشترکان تهرانی دریافت میشود، گفت:
این هزینه نگهداری است. در حال حاضر مخابرات برای هر خط تلفن ثابت، چه مشترک با آن مکالمه داشته باشد و چه نداشته باشد بهصورت میانگین ۳۰ هزار تومان هزینه میکند