تولید گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ سامسونگ با تور های ماهیگیری بازیافتی

تولید گوشی‌های گلکسی اس 22 سامسونگ با تورهای ماهیگیری بازیافتی

شرکت و کمپانی‌های بزرگ برای حفاظت از محیط زیست سالانه ‌مبالغ زیادی را هزینه می‌کنند و با ایده‌های جدید به دنبال حفظ سلامت محیط زیست هستند. از همین رو در جدیدترین اقدام، سامسونگ قصد دارد برای تولید گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ از تور های ماهیگیری بازیافتی در اقیانوس‌ها استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از انگجت، سامسونگ که زمان عرضه گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ را ۹ فوریه یا همان ۲۰ بهمن اعلام کرد، در جدیدترین اطلاعیه خود فاش کرده که بدنه محصولات جدید را با مواد جدید و پایدار تولید خواهد کرد.

این کمپانی در روز بکشنبه ۶ فوریه (۱۷ بهمن) اعلام کرد که ساخت گوشی‌های جدید خود را با مواد پلاستیکی دور ریخته شده در اقیانوس‌ها و تورهای ماهیگیری غیر قابل استفاده آغاز کرده است.

در بیانیه سامسونگ آمده است: ما تمایل داریم تا مواد پلاستیکی که عامل اصلی زباله در اقیانوس‌ها هستند را بازیافت کرده و مجددا از آن‌ها در ساخت محصولات استفاده کنیم.

این مواد شامل تکه‌های بزرگی پلاستیکی، بطری‌ها و مخصوصا تورهای ماهیگیری هستند. در این بین، تورهای ماهیگیری یکی از خطرناک‌ترین مواد پلاستیکی به شمار می‌روند که زیست شناسان نسبت به آن‌ها همواره ابراز نگرانی می‌کنند.

لوازم ماهیگیری متروک یکی از مضرترین زباله‌های دریایی است که منجر به کشتن جانداران دریایی از جمله آن‌های که در خطر انقراض هستند، می‌شود. به دام انداختن ماهی‌های کمیاب فقط بخشی از ماجراست، چراکه سالانه ۶۴۰ هزار تن از تورهای ماهگیری غیر قابل استفاده می‌شوند.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، Samsung اولین شرکتی نیست که از زباله‌های بازیافتی برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند. سال گذشته، مایکروسافت محصولی به نام ماوس پلاستیکی اقیانوسی را معرفی کرد که با مواد بازیافتی پلاستیکی ساخته شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

عیسی زارع پور: تقاضای زیاد کاربران باعث کندی سرعت اینترنت شده است

خواندن مطلب بعدی ←

درخواست ۵.۶ میلیارد دلاری اپراتورهای آمریکایی برای حذف و جایگزینی تجهیزات چینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *