فعالیت نوکیا در روسیه متوقف می‌شود

فعالیت نوکیا در روسیه متوقف می‌شود

شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی نوکیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فعالیت خود را در روسیه متوقف می‌کند و از خاک این کشور خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از رویترز، خبر توقف فعالیت نوکیا توسط مدیرعامل این شرکت به خبرگزاری‌ها اعلام شد. نوکیا همچنین به زمان بازگشت و شروع فعالیت‌های این شرکت در خاک روسیه اشاره‌ای نکرده است.

گفتنی است تابه‌حال صدها شرکت در حوزه‌های مختلف روسیه را به دلیل حمله به اوکراین تحریم کرده‌اند. تحریم‌ها علیه روسیه از ۲۴ فوریه آغاز شده است.

البته برخی از شرکت‌ها از جمله آن‌هایی که در حوزه مخابراتی فعالیت دارند، به دلایل بشردوستانه از لیست تحریم‌ها علیه روسیه معاف شده‌اند. اما با این حال، نوکیا تصمیم گرفته است که فعالیت‌‌های خود در روسیه را به حالت تعلیق در بیاورد.

پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا در خصوص خروج این شرکت از روسیه به رسانه‌ها گفت:

ما به‌سادگی هیچ امکانی برای ادامه در کشور روسیه را تحت شرایط فعلی نمی‌بینیم.

البته نوکیا و اریکسون پیش از خروج از روسیه چندان مورد استقبال روس‌ها قرار نداشتند و در طی این سال‌ها فروش و سودآوری بسیار کمی را به‌دست آورده بودند. بیشترین سهم بازار تجهیزات مخابراتی در خاک روسیه متعلق به شرکت‌های چینی هواوی و ZTE است.

نوکیا امیدوار است که تحریم روسیه بر روی چشم‌انداز این شرکت در سال ۲۰۲۲ تأثیر چندانی نداشته نباشد. اما با این حال، نوکیا اعلام کرد که برای جبران ضرر و زیان‌های سه‌ماهه نخست حدود ۱۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته است.

گفتنی است روسیه با کشورهای فنلاند و سوئد که تأمین‌کننده تجهیزات مخابراتی برندهای نوکیا و اریکسون هستند، بر سر تمایل آن‌ها در خصوص پیوستن به ناتو مشکل دارد.

روسیه همچنین به شرکت‌ها فشار می‌آورد که فقط به‌وسیله تجهیزات روسی ساخت شبکه‌ها را شروع کنند. البته مقامات روسی پیش از جنگ علیه اوکراین و شروع تحریم‌ها، به دنبال متقاعد کردن نوکیا و اریکسون بودند تا کارخانه‌های را در این کشور راه‌اندازی کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

گوشی ویوو ایکس نوت با نمایشگر ۷ اینچی معرفی شد

خواندن مطلب بعدی ←

ایلان ماسک از حضور در هیئت‌مدیره توییتر انصراف داد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *