سامسونگ ارسال و فروش محصولات به روسیه را متوقف کرد

سامسونگ ارسال و فروش محصولات به روسیه را متوقف کرد

سامسونگ در بیانه‌ای اعلام کرد که ارسال و فروش محصولات خود به کشور روسیه را متوقف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از انگجت، سامسونگ پس از درخواست مقامات اوکراینی مبنی بر عدم ارسال محصولات این شرکت به روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارسال محصولات خود به روسیه را متوقف کرده است.

این شرکت همچنین در نظر دارد تا شش میلیون دلار که یک میلیون دلار آن لوازم الکتریکی مصرفی است در راستای کمک‌های بشر دوستانه به مردم جنگ زده اوکراین اهدا کند.

طبق گزارشات منتشر شده، غول کره‌ای با تحریم روسیه از ارسال تمامی محصولات از جمله گوشی‌های هوشمند، تراشه‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی به این کشور خودداری خواهد کرد.

سامسونگ با ممنوعیت ارسال محصولات به روسیه، به لیست رو به رشد شرکت‌هایی پیوست که فروش محصولات و خدمات خود در این کشور را متوقف کرده‌اند.

پیشتر نیز شرکت اپل به درخواست معاون نخست وزیر اوکراین، ارسال تمامی محصولات خود به روسیه را متوقف و خدماتی همچون اپل پی را از دسترس کاربران خارج کرد. به غیر از اپل و سامسونگ شرکت‌های مطرح دیگری همچون گوگل و مایکروسافت نیز برخی از خدمات خود در این کشور را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

شایان ذکر، یکی از کارخانه‌های ساخت تلویزیون‌ سامسونگ در خاک کشور روسیه قرار دارد که احتمالا تعطیل خواهد شد. البته هنوز خبر رسمی از توقف تولید در این کارخانه منتشر نشده است.

این شرکت کره‌ای زمانی تصمیم گرفت که فروش محصولات خود به روسیه را متوقف کند که فدروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین نامه‌ای به جونگ هی هان، مدیرعامل SET سامسونگ ارسال کرد و از وی خواست تا عرضه محصولات خود در روسیه را متوقف کند. فدروف همچنین درخواست داشت تا خدماتی همچون سامسونگ پی مسدود شده و فروشگاه‌های گلکسی در خاک این کشور تعطیل شوند.

→ خواندن مطلب قبلی

هوندا و سونی برای ساخت خودرو برقی وارد همکاری دوجانبه می‌شوند

خواندن مطلب بعدی ←

روسیه دسترسی به فیسبوک را مسدود کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *