تلگرام در برزیل فیلتر شد

تلگرام در برزیل فیلتر شد

دادگاه عالی برزیل در پی امتناع و عدم پیروی تلگرام از دستورات قضایی در جهت مسدودسازی کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی که اخبار جعلی در رابطه با این کشور را منتشر می‌کنند، دستور داد تا دسترسی این اپلیکیشن در بزریل مسدود شود.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از رویترز، دستور فیلتر تلگرام در برزیل پاول دورف بنیانگذار تلگرام را مجبور به عذرخواهی کرد و از مقامات قضایی برزیل خواست تا دستور خود مبنی فیلتر تلگرام در برزیل را چند روز به تعویق بیاندازند تا موانع برای پیروی از قوانین این کشور را برطرف کند.

گفتنی است که رئیس جمهور راستگرا برزیل و طرفدارانش به شدت به تلگرام وابسته هستند و از آن به عنوان ابزاری برای اطلاع رسانی اطلاعیه‌ و اخبار خود استفاده می‌کنند. این علاقه‌مندی هم به دلیل اجرایی کردن قوانین برزیل توسط پیام‌رسان‌های دیگر از جمله واتساپ است.

پاول دروف اختلال در ایمیل‌ها را عامل اصلی عدم فیلتر کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی که اخبار و اطلاعیه‌های جعلی را در رابطه با برزیل منتشر می‌کنند، عنوان کرد و تاکید کرد که این موضوع سبب شده تا شرکتش از دستورات این کشور غفلت کنند.

به گفته بنیانگذار تلگرام، این شرکت می‌توانست اقدامات بهتری را در مورد حذف و فیلتر کانال‌های مذکور انجام دهد و تاکید کرد که با ایجاد یک کانال ارتباطی معتبر فرایند درخواست‌های کانال‌های غیرقانونی برزیلی را انجام خواهد داد.

→ خواندن مطلب قبلی

اولین قربانیان جدید چینی بر اثر ابتلا کرونا پس از یکسال در این کشور گزارش شد

خواندن مطلب بعدی ←

تغییر لوگوی گوگل در آستانه سال جدید؛ گوگل هم به استقبال بهار رفت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *