خبر های فوری:

پنجشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۲, ساعت ۲۲:۲۸

تلفن ثابت برای شرکت مخابرات زیان‌ده است

تلفن ثابت برای شرکت مخابرات زیان‌ده است

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد بخش تلفن ثابت به‌طور کامل زیان‌ده است و اوضاع بخش سیار نیز علیرغم پیش بینی‌ها چندان مناسب نیست.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از سیتنا، نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات با حضور مدیران ارشد ستادی و مدیران مناطق شرکت مخابرات ایران، به صورت حضوری و ویدیو کنفرانسی با سراسر کشور امروز یک شنبه ۱۶ آبان ماه برگزار شد.

در این نشست مهندس سلطانی با اشاره به مسیر سخت و پرتلاطمی که شرکت مخابرت ایران تاکنون در زمینه مسائل اقتصادی و توسعه در شرایط تحریم با آن مواجه بوده است گفت: فعالیت این شرکت علی رغم مسیر سخت و دشوار با مشکلات موجود، افتخار آفرین است.

وی با اشاره به اینکه جبران خسارت های عمده و زیان ها، یکی از اولویت های مخابرات است افزود: مطالبات سنواتی از نهادها و سازمان های دولتی و برخی مصوبات، مانند همکدی، عدم تغیر تعرفه ها از جمله مسایلی است که مخابرات با آن مواجه است و با همه توان و قدرت سعی در ایجاد توازن اقتصادی در صنعت مخابرات و محافظت از آن را دارد.

 مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه به طور تقریبی نزدیک ۳۰ هزار میلیارد در سال از عدم تغییر تعرفه تا کنون از سوی دولت ها بعد از خصوصی سازی نصیب شرکت شده است، گفت: در این ۱۲ سال مخابرات علاوه بر این ۶۰ هزار میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است.

وی همچنین، گفت: با وجود این مسائل حدود ۵۰ هزار میلیاردتومان درحوزه توسعه، توسط شرکت مخابرات سرمایه گذاری شده است.

مهندس سلطانی با بیان آسیب شناسی این مسایل گفت: هر شرکتی با این شرایط قطعا به ورشکستگی کامل می رسد.

 وی افزود: با این استدلال ، متاسفانه به اشتباه بحث انحصار مخابرات نیز در این میان مطرح می شودکه حقیقتا بی انصافی است.

مهندس سلطانی چالش های شرکت مخابرات ایران را نیز برشمرد و گفت: در نتیجه در حوزه زیرساخت های فنی، مانند استهلاک تجهیزات مخابراتی و شرایط تحریم ، عدم انجام تعهدات پیمانکاران و عدم مشارکت در نگهداری زیرساخت ها توسط FCP ها نیزایجاد می شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: بخش تلفن ثابت شرکت، به طور کامل زیان ده است و بخش سیار نیز علی رغم پیش بینی ها چندان مناسب نیست وموجب عدم توازن در حوزه مخابرات است.

وی همچنین، افزود: در کنار این مسایل نقاط قوت مانند داشتن مشتریان وفادار و سرمایه های انسانی ارزشمند و مطلع با دانش تخصصی موجب شده است که شبکه خدمت رسانی قوی تر توزیع شوند و دارایی های گسترده همیشه به کمک مخابرات رسیده است.

مهندس سلطانی خاطرنشان کرد: برای شکار فرصت ها نیاز به یک جهش و تحول داریم که این تحول مبنی بر نیاز روزافزون مشتریان به اتصال مطمئن و پایدار با پهنای باند وسیع تر، رقابت شدید تامین کنندگان صنعت مخابرات برای همکاری با شرکت مخابرات و هدف گذاری های دولتی برای شبکه ملی اطلاعات است.

وی با اشاره به اهداف و برنامه ریزی برای توسعه پایدار ارتباطات گفت: در کوتاه مدت به دنبال نوآوری در فرایند ستادی برای افزایش بهره وری، در میان مدت با نوآوری در محصولات و خدمات برای توسعه بازار هستیم و در بلند مدت نیز به دنبال همکاری گسترده با بازیگران زیست بوم ارتباطات برای پیشرانی پایدار در صنعت هستیم.

رمضان نیا

→ خواندن مطلب قبلی

فایزر قرص ضدکووید خود را تایید کرد

خواندن مطلب بعدی ←

استفاده از سامانه‌های آموزشی دلیل عمده افزایش ترافیک شبکه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین