تزریق دوز چهارم واکسن کووید ۱۹ در کره جنوبی

تزریق دوز چهارم واکسن کووید 19 در کره جنوبی

با شیوع دوباره کووید-۱۹ در کره جنوبی و افزایش مرگ و میرهای روزانه، مقامات این کشور از تزریق دوز چهارم واکسن کووید ۱۹  خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از رویترز، مسئولان کشوره کره تایید کردند که این کشور از امروز ۱۴ فوریه تا پایان ماه، تزریق دوز چهارم واکسن شهروندان کره‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند. البته به غیر از تزریق واکسن، این کشور میلیون‌ها کیت تشخیص آزمایشگاهی را برای جبران کمبود کیت‌های تشخیص عرضه خواهد کرد.

شیوع گسترده امیکرون باعث شده تا بسیاری از کشورها و دولت‌ها از جمله کره جنوبی با چالشی جدی مواجه شوند. این سویه منجر به افزایش تعداد مبتلایان روزانه شده است.

اما با این حال، مقامات کره‌ای اظهار داشتند که ۵۷ درصد از جمعیت ۵۲ میلیونی حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت‌کرده‌اند و به همین دلیل تعداد مرگ و میرهای روزانه محدود شده است.

وزیر بهداشت کره جنوبی، کوون دئوک چئول، با اشاره به اینکه گروه‌های پرخطر در اولویت تزریق دوز چهارم واکسن کووید ۱۹ هستند، گفت:

ما در حال برنامه ریزی برای تزریق واکسن چهارم به افرادی هستیم که در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبت زندگی می‌کنند. با توجه به افزایش اخیر عفونت‌ها در میان سالمندان، افراد بالای ۶۰ سال در اولویت تزریق هستند.

کوون همچنین از عرضه ۳۰ میلیون کیت تشخیص آزمایشگاهی در سراسر کره خبر داد تا نگرانی‌ها از بابت کمبود این محصول برطرف شود.

→ خواندن مطلب قبلی

نوکیا از گوشی G21 با صفحه نمایش ۹۰ هرتزی و دوربین سه گانه رونمایی کرد

خواندن مطلب بعدی ←

تولید تراشه بلاک چین اینتل برای رونق بازار ارزهای دیجیتال

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *