تدوین دستورالعمل تبلیغات در پلتفرم‌ها از سوی ساترا

تدوین دستورالعمل تبلیغات درپلتفرم‌ها

ساترا دستورالعمل تبلیغات در پلتفرم‌ها را تدوین کرد و برای هم‌اندیشی و نظرخواهی از نخبگان بر روی سایت خود قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از روابط عمومی ساترا، از مدت‌ها پیش شیوه فعالیت تبلیغی پلتفرم‌ها مورد انتقاد کاربران قرار گرفته بود.

بر همین اساس با بررسی دستورالعمل‌ها و قوانین رگولاتورهای دنیا و پایش انجام شده در خصوص قوانین داخلی کشور، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، دستورالعمل تبلیغات در پلتفرم‌ها را تدوین و برای هم‌اندیشی و نظرخواهی از نخبگان بر روی سایت خود قرار داده است.

این دستورالعمل تلاش می‌کند چالش‌های حوزه تبلیغات از جمله انتشار اطلاعات گمراه‌کننده و نامناسب در محتوای تبلیغی، تهدید سلامت کودکان، نادیده گرفتن رده‌بندی سنی در تبلیغات، اخلال در تجربه کاربری و افزایش غیر منصفانه هزینه کاربر را حل کند.

در موادی از این دستورالعمل همچنین به موضوع پخش تبلیغات در سرویس‌هایی با مدل درآمدی اشتراک ماهیانه پرداخته شده است که در ماه‌های گذشته انتقاد تعداد قابل توجهی از کاربران را برانگیخته بود.

طبق رویه ساترا هر دستورالعمل پیش از ابلاغ به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر مورد هم‌اندیشی با نخبگان و کاربران قرار می‌گیرد و بعد از جمع‌بندی نظرات واصله و اصلاحات احتمالی به صورت رسمی ابلاغ می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان مهر ماه جهت اعلام نظر و ثبت بازخورد در رابطه با این دستورالعمل به اینجا مراجعه کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

تولید کیت تشخیص هویت توسط شرکت دانش بنیان ایرانی

خواندن مطلب بعدی ←

۸۲ دستگاه ماینر، یک ساختمان بورس و انبوهی خبر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *