فروش گران قیمت‌ ترین الماس جهان در NFT

فروش گران قیمت‌ ترین الماس جهان در NFT

ارزهای دیجیتال در دنیای هنر هم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و بسیاری از آثار هنری خاص در NFT معامله می‌شوند. از همین رو گران قیمت‌ ترین الماس جهان یعنی الماس سیاه که در حراج ساتبیز دوبی رونمایی شده‌ بود، در بازار ان اف تی به فروش خواهد رسید.

 به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از سایت فیز، این جواهر کمیاب قبل از اینکه در ماه فوریه در لندن به حراج گذاشته شود، در یک تور در شهر دبی و لس آنجلس به خبرنگاران نشان داده شد. طبق برآوردها، کارشناسان انتظار دارند که این الماس حداقل به قیمت ۵ میلیون پوند انگلیس (۶.۸ میلیون دلار) فروخته شود.

اما نکته جالب در مورد حراج این سنگ گران قیمت، فروش آن با رمز ارز و در بازار ان اف تی است. از همین رو ساتبیز (حراج خانه بزرگ آثار هنری) اعلام کرد که تبادلات مالی آثار هنری در ان اف تی پیامدهای دراز مدتی در این بازار خواهند داشت و به رشد و بالندگی آثار هنری کمک می‌کنند.

به گفته کارشناسان، این الماس سیاه از برخورد شهاب سنگ با کره زمین به وجود آمده است. این سنگ تیره‌ که آن را «معما» (Enigma) نام گذاری کرده‌اند؛ ۵۵۵.۵۵ قیراط وزن و ۵۵ وجه دارد.

گران قیمت ترین الماس جهان از هر دو الماس ۵۳۰ قیراطی «ستاره بزرگ آفریقا» و ۵۴۵.۷ قیراطی «سالگرد طلایی» سنگین‌تر است. همچنین قدمت آن به  ۳.۸ میلیارد سال قبل می‌رسد.

شایان ذکر است “شکل الماس بر اساس نماد خمسا نخل خاورمیانه که نشان دهنده قدرت و محافظت است.” الماس سیاه که به نام کربنادو نیز شناخته می شود، بسیار کمیاب است و به طور طبیعی فقط در برزیل و آفریقای مرکزی یافت می‌شود.

اگرچه فروش آثار هنری در ان اف تی رونق دارد اما منتقدان پر و پا قرصی نیز دارد.

منتقدان محیط زیست مخالف فروش این سنگ در ان اف تی هستند. آنان می‌‎‌‌گویند؛ ضرب ان‌اف‌تی و استخراج مبلغ هنگفت رمز‌ ارز لازم برای خرید این الماس آثار مخربی بر محیط زیست برجای خواهد گذاشت.

→ خواندن مطلب قبلی

شیائومی آماده رونمایی رسمی از نسخه جهانی گوشی ردمی نوت ۱۱

خواندن مطلب بعدی ←

آینه جادویی سفید برفی در فروشگاه آینده امارات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *