بر اساس یک مطالعه جدید، پلاستیکهای اقیانوسی میتوانند به سوخت در کشتیهای جمعآوری تبدیل شوند و به آنها کمک کنند تا انرژی خود را تامین کنند.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از نیو اطلس، با وجود حجم پلاستیکی که در اقیانوسها میچرخد، آیا قایقهایی که برای تمیز کردن آبهای آزاد شارژ میشوند، میتوانند از زبالهها برای سوخت عملیات خود استفاده کنند؟
یک مطالعه جدید نشان میدهد که کشتیهای حامل رآکتورها برای تبدیل زبالهها به دیزل آبی در واقع میتوانند انرژی خود را تامین کنند.
این اتفاق در صورت عملی شدن نیاز قایقها برای سفر به ساحل و سوزاندن سوختهای فسیلی را کاهش میدهد.
سیستمهای جمعآوری زباله که برای جمعآوری زبالههای پلاستیکی مانند آنچه در لکه زباله بزرگ اقیانوس آرام طراحی شدهاند، عمدتاً به لطف تلاشهای پروژه پاکسازی اقیانوس، بخار جمعآوری میکنند. در حالی که اینها در ابتدا به عنوان سیستمهای شناور تصور میشدند که به طور غیر فعال زبالهها را با کمک جریانهای اقیانوسی جارو میکنند، آخرین نسخهها از کشتیهایی استفاده میکنند که با سوختهای فسیلی کار میکنند تا موانع را در سراسر اقیانوس بکسل کنند.
زبالههای جمعآوریشده پس از آن باید به ساحل بیش از هزار مایل دورتر برگردانده شوند و بر ردپای کربن عملیات افزوده شود.
این ایده که زبالههای پلاستیکی را میتوان به سوختهای قابل استفاده تبدیل کرد، ایدهای است که دانشمندان برای مدتی در حال بررسی آن بودهاند.
این تحقیق به دنبال فناوریهایی است که پلاستیکها را به سوختهای دیزل مانند در تأسیسات بزرگ تجزیه میکند. در عوض، این فرآیند در یک راکتور متحرک انجام می شود که می تواند در یک کشتی ادغام شود.
جدیدترین مطالعه در مورد موضوع توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد، موسسه پلی تکنیک Worcester و موسسه اقیانوس شناسی Woods Hole انجام شده است و بر روی تکنیکی به نام روانگرایی هیدروترمال تمرکز دارد.
این شامل گرم کردن پلاستیک تا دمای 300 تا 550 درجه سانتیگراد (572 تا 1022 درجه فارنهایت) و قرار دادن آن در معرض فشارهای 250 تا 300 برابری است که در سطح دریا وجود دارد، که باعث کاهش مواد به روغن هایی می شود که می توانند به عنوان بلوک های سازنده برای دیزل آبی عمل کنند.
دیزل، به یک سوخت مشتق شده از پلاستیک گفته می شود که چگالی انرژی مشابه دیزل دریایی دارد.
بر اساس یک مطالعه جدید، پلاستیکهای اقیانوسی میتوانند به سوخت در کشتیهای جمعآوری تبدیل شوند و به آنها کمک کنند تا انرژی خود را تامین کنند.
طبق یک مطالعه جدید، پلاستیکهای اقیانوسی را میتوان به سوخت در کشتیهای جمعآوری تبدیل کرد و آنها را قادر میسازد تا انرژی خود را تامین کنند.
تولید سوخت چنین سیستمی به غلظت پلاستیک در آب زیر آن بستگی دارد. دانشمندان محاسبه می کنند که در بهترین سناریو، این تبدیل روی کشتی نه تنها می تواند سوخت کافی برای تامین انرژی فرآیند مایع سازی هیدروترمال و خود کشتی تولید کند، بلکه در واقع بیش از 480 درصد را تولید می کند که می تواند در کشتی ذخیره شود و برای انرژی دادن به سفرهای برگشت به کشتی استفاده شود.
در حالی که این مطالعه غذای زیادی برای تفکر ایجاد میکند و نویسندگان به این نتیجه رسیدند که پاکسازی با نیروی خود ممکن است در واقع راهحل مناسبی برای مشکل عظیم پلاستیکهای اقیانوسی ما باشد، آنها خاطرنشان میکنند که ما باید شکافهایی را که در مورد زبالههای بزرگ اقیانوس آرام درک میکنیم پر کنیم تا کاهش دهیم.
این تحقیق در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.