خبر های فوری:

پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳, ساعت ۱۰:۳۵

برنامه سامسونگ برای تولید گوشی با دوربین ۵۷۶ مگاپیکسل

شرکت سامسونگ در نظر دارد طی ۴ سال آینده گوشی موبایل با دوربین ۵۷۶ مگاپیکسلی تولید و روانه بازار کند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از اسلش‌گیر، شرکت سامسونگ که مدتی قبل از عرضه سنسور ۲۰۰ مگاپیکسل داده بود، به این حد نیز بسنده نکرده و می‌خواهد که این عدد را تا سال ۲۰۲۵ به نزدیک سه برابر ارتقا دهد.

هاچانگ لی، نایب رییس ارشد و رییس بخش سنسورهای خودرویی در شرکت سامسونگ، فاش ساخت که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک سنسور تصویر موبایل ۵۷۶ مگاپیکسلی بسازد. چنان سنسوری، با استفاده از تکنولوژی ترکیب‌کردن پیکسل‌‌ها موسوم به ChameloenCell سامسونگ، می‌تواند منتج به تصاویر ۳۶ مگاپیکسلی تحت شرایط و تنظیمات مشخص شود. البته همین عدد هم به نسبت تکنولوژی‌های تولید و مهندسی فعلی تعداد بسیار بالایی از پیکسل‌ها خواهد بود.

 پیکسل‌های دوربین کار جذب اطلاعات نوری، به ویژه رنگ‌ها، را بر عهده دارند، از این‌رو در ابتدا تصور می‌شود که هر چه پیکسل‌ها بیشتر باشند تصویر حاصله بهتر خواهد شد. ولی در واقع فاکتورهای دیگری نیز هستند که در تولید تصویر دیجیتالی باید در نظر گرفت، مثل لنزها، دقت رنگ، اکسپوژر، توازن رنگ سفید، و برخی فاکتورهای دیگر. اپل، و بعدا گوگل، اثبات کرده‌اند که چگونه حتی سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی می‌توانند بهتر از دوربین‌های بزرگتر عمل کنند، به ویژه با استفاده از برخی شعبده‌بازی‌های نرم‌افزاری.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

تسلا سیستم رانندگی خودروهایش را ارتقا می‌دهد

خواندن مطلب بعدی ←

۱۵ تا ۱۶ درصد اقتصاد جهانی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین