اپل در اولین رویداد سال ۲۰۲۲ از چه محصولاتی رونمایی کرد

اپل در اولین رویداد سال 2022 از چه محصولاتی رونمایی کرد

اپل پس از مدت‌ها شایعه و خبرهای ضد و نقیض، اولین رویداد سال ۲۰۲۲ (Peek Performance)  را در ۸ مارس برابر ۱۷ اسفند برگزار کرد. پیش از برگزاری این مراسم، منابع مختلف اخبار و اطلاعات متنوعی را در مورد محصولاتی که قرار بود در این رویداد رونمایی شود، منتشر می‌کردند. اما با این حال، اولین رویداد سال ۲۰۲۲ اپل برگزار شد و این کمپانی از شش محصول جدید رونمایی کرد. اما اپل در این رویداد از چه محصولاتی رونمایی کرد؟ با ما همراه باشید تا با جدیدترین دستگاه‌های اپل و قابلیت‌های آن‌ها آشنا شوید.

آیفون ۱۳‌های سبز رنگ

اولین رویداد 2022 اپل

در اولین مراسم ۲۰۲۲ اپل، نسخه‌های ساده و پرو  آیفون ۱۳ سبز رنگ معرفی شدند تا کاربران برای انتخاب و خرید گزینه‌های مختلفی را در اختیار داشته باشند. رنگ جدید آیفون ۱۳، سبز مایل به تیره است، در حالی‌که رنگ سبز در نسخه پرو کمی مات به نظر می‌رسد. 

البته اپل پس از معرفی آیفون ۱۲، کمی بعد نسخه‌ای دیگر از این اسمارت‌فون با رنگ بنفش را معرفی کرد. گزارشات قبلی در مورد گوشی آیفون ۱۳ سبز رنگ حاکی از آن بود که احتمالا برخی از مشخصات آن نسبت به آیفون ۱۳‌ با رنگ‌های دیگر متفاوت باشد. اما مشخصات ظاهری و فنی این گوشی با مدل‌های قبلی معرفی شده هیچ تفاوتی ندارد.

 تراشه M1 اولترا

اپل در اولین رویداد سال 2022

اپل در مراسم Peek Performance از تراشه جدید سری M رونمایی کرد. این چیسپت که M1 Ultra نام دارد، هشت برابر قدرتمندتر از M1، قدرتمندترین چیپست اپل خواهد بود. در ساختار تراشه M1 اولترا با لیتوگرافی ۵ نانومتری ۱۱۴ میلیارد ترانزیستور قرار دارد تا عملیات پردازش داده‌ها با بالاترین سرعت انجام شود. 

پردازنده مرکزی یا همان CPU جدیدترین چیپست اپل ۲۰ هسته‌ای است. CPU  بیست هسته‌ای در کنار پردازنده گرافیکی ۶۴ هسته‌ای و موتور عصبی ۳۲ هسته‌ای ساختار این چیپست را تشکیل می‌دهند. 

تراشه M1 از حداکثر رم ۱۲۸ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند تا نیاز تمامی کاربران را برطرف سازد. یکی دیگر از ویژگی‌های این چیپست، پهنای باند فوق‌العاد با سرعت ۲.۵ ترابایتی آن است.

آیفون SE 2022

اپل در اولین رویداد سال 2022

 نسل سوم آیفون SE یکی دیگر از محصولات معرفی شده در مراسم سخت افزاری اپل بود. این گوشی هوشمند از نظر طراحی و مشخصات ظاهری تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد. نمایشگر ۴.۷ اینچی IPS LCD و تراشه قدرتمند A15 Bionic و مودم ۵G از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این اسمارت‌فون است.

اپل گوشی آیفون SE نسخه ۲۰۲۲  را در نسخه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد کرد که همه مدل‌های مذکور از رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برند.

در پنل پشتی این اسمارت‌فون دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و در بالای پنل صفحه نمایش دوربین ۷ مگاپیکسلی قرار گرفته است. در نهایت، قیمت گوشی آیفون SE 3 برای مدل پایه ۴۲۹ دلار خواهد بود.

استودیو دیسپلی

اپل در اولین رویداد سال 2022

اپل در این مراسم از یک مانیتور ارزان‌تر نسبت به پرو دیسپلی رونمایی کرد. این نمایشگر استودیو دیسپلی نام دارد و در دل خود از چیپست A13 Bionic بهره می‌برد که قدرت پردازشی مناسبی را برای آن فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استودیو دیسپلی، پشتیبانی از نمایش بیش از ۱ میلیارد رنگ است.

اسپیکرهای شش گانه به همراه سه میکروفون، دوربین وب‌کم ۱۲ مگاپیکسلی، پشتیبانی از سه پورت USB-C از جمله مشخصات جدیدترین مانیتور اکسترنال اپل است. استودیو دیسپلی همچنین از فناوری شارژ سریع ۹۶ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

 این محصول که با بسیاری از مک‌ها و آیپد ایرها سازگار اپل سازگار است، با قیمت پایه ۱۵۹۹ به بازار عرضه خواهد شد. قیمت مناسب این محصول نسبت به دیسپلی پرو که ۵۰۰۰ دلار است می‌تواند طرفداران اپل را برای تهیه این محصول مجاب کند.

مک استودیو

اپل با رونمایی از مک استودیو جدید خود یکی از قدرتمندترین مک‌ها را به طرفداران معرفی کرد. این محصول از نظر پردازشی قدرت بسیار بالایی را ارائه می‌دهد و به پورت‌های زیادی مجهز است.

مک جدید اپل در دو نسخه با تراشه‌های M1 Max و M1 Ultra عرضه می‌شود که نسخه مجهز به چیپست M1 با بهره‌مندی از ۲۰ هسته، قدرت بالاتری برای پردازش داده‌ها دارد. M1 Max نیز از ده هسته برخودار است.

گفتنی است که بالاترین مدل این محصول از پردازشگر گرافیکی ۶۴ هسته‌ای بهره می‌برد که این نشان دهنده قدرت فوق‌العاده این دستگاه در پردازش‌های گرافیکی است. همچنین بالاترین مدل دو نسخه مذکور با بهره‌مندی از فضای ذخیره‌سازی ۸ ترابایتی SSD عرضه می‌شود.

از جمله ویژگی‌های مک استودیو می‌توان به پشتیبانی از انواع پورت‌های مختلف اشاره کرد. ۴ پورت تاندربولت چهار، یک پورت HDMI، یک پورت اترنت ۱۰، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و دو پورت USB-A مجموع درگاه‌های این دستگاه را تشکیل می‌دهند.

در نهایت قیمت مک استودیو در نسخه‌های پایه از ۱۹۹۹ دلار شروع شده و در مدل‌های قدرتمندتر به ۷۹۹۹ دلار می‌‌رسد.

آیپد ایر ۵

اپل در اولین رویداد سال 2022

 یکی دیگر از جدیدترین محصولات اپل، آپید ایر نسل ۵ این کمپانی است که به تراشه فوق‌العاده قدرتمند M1 مجهز است.  یکی از مهم‌ترین ویزگی‌های آیپد ایر ۵، پشتیبانی از شبکه ۵G یا همان نسل پنجم شبکه همراه است.

 نمایشگر جدیدترین تبلت اپل از نوع IPS LCD است که اندازه آن ۱۰.۹ اینچ است و حداکثر روشنایی آن ۵۰۰ نیت است. اپل در لبه‌ بالای این دستگاه یک دوربین سلفی قرار داده است که از کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

→ خواندن مطلب قبلی

کارت گرافیک جی فورس RTX 3090 Ti انویدیا به بازار عرضه شد

خواندن مطلب بعدی ←

خورشید گرفتگی و بارش‌های شهابی؛ مهم‌ترین رویدادهای نجومی سال ۱۴۰۱

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *