انتقال برق بی‌سیم با استفاده از امواج مایکروویو ممکن شد

انتقال برق بی‌سیم با استفاده از امواج مایکروویو ممکن شد

محققان و دانشمندان نیروی دریایی ایالت متحده توانستند ۱.۶ کیلووات از نیروی برق را به‌صورت بی‌سیم و با کمک امواج مایکروویو انتقال دهند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از نیو اطلس، محققان آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا به کمک پرتوهای مایکروویو توانستند ۱.۶ کیلووات نیروی برق را به‌صورت بی‌سیم و از فاصله یک کیلومتری انتقال دهند.

در سیستم انتقال برق بی‌سیم به کمک امواج مایکروویو، نیروی الکتریسیته در ابتدا به ریز موج‌ها تبدیل می‌شود تا امکان انتقال آن‌ها از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر وجود داشته باشد. پس از تبدیل الکتریسیته به ریزموج، ریزموج‌ها به سمت فرستنده که از یک آنتن یکسوساز بهره می‌برد، ارسال می‌شود.

آنتن یکسوسازی که در این سیستم به کار گرفته می‌شود، به نوعی دیود یکسوکننده مجهز است که انرژی الکترومغناطیسی را به جریان مستقیم تبدیل می‌کند.

در نهایت محققان نیروی دریایی ارتش آمریکا با نصب این سیستم توانستند ارسال ۱.۶ کیلووات از برق به‌صورت بی‌سیم را از مرحله ایده به اجرا برسانند.

شاید در ظاهر این میزان از توان انتقال یافته خیلی عدد بزرگی به نظر نرسد، اما میانگین انرژی بیشتر بود و به‌نوعی می‌توان گفت که برق بیشتری انتقال پیدا کرد.

به گفته محققان آمریکایی، این پروژه می‌تواند ایده خوبی برای انتقال انرژی از فضا به زمین باشد و وابستگی به سوخت‌های فسیلی را به حداقل برساند.

این پروژه که ارسال پیوسته و امن انرژی با ریزموج‌ها (SCOPE-M) نامیده می‌شود، انتقال برق بی‌سیم به‌وسیله ریزموج‌های ۱۰ گیگاهرتزی که برای انسان‌ها و حیوانات خطر چندانی ندارد، انجام شد.

→ خواندن مطلب قبلی

توییتر پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک را بررسی می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

نماینده مجلس: افزایش قیمت اینترنت غیرمنطقی است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *