اپل سیستم‌عامل iOS 15.4 را منتشر کرد

اپل سیستم‌عامل iOS 15.4 را منتشر کرد

اپل که چند وقت پیش وعده داده بود که سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون خود را در ماه مارس آپدیت خواهد کرد، بالاخره سیستم‌عامل iOS 15.4 را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از انگجت، اپل پیش از منتشر کردن نسخه نهایی سیستم‌عامل iOS 15،۴، آن را به‌صورت آزمایشی و تحت نسخه بتا عرضه کرده بود.

همان‌طور که منابع مختلف قبلاً خبر داده بودند، نسخه جدید سیستم‌عامل گوشی‌های اپل به بازکردن قفل گوشی به‌وسیله فیس آیدی با ماسک مجهز شده است. به بیانی ساده‌تر کاربرانی که ماسک دارند، فیس آیدی می‌تواند با تشخیص چهره آن‌ها قفل گوشی را باز کند.

گفتنی است آپدیت سیستم‌عامل iOS 15.4 هنوز به‌صورت رسمی در اختیار همه افرادی که گوشی‌های آیفون دارند، قرار نگرفته است اما اپل به‌زودی دسترسی آن را برای همه ایجاد می‌کند.

نسخه جدید سیستم‌عامل آی‌اواس برای باز کردن فیس آیدی با ماسک اطراف چشم کاربران را اسکن می‌کند که اگر مطابق داده‌های قبلی باشد، قفل گوشی باز می‌شود. البته این قابلیت فقط برای گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۳ در دسترس خواهد بود.

یونیورسال کنترل (Universal Control) یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدترین آپدیت سیستم‌عامل اسمارت‌فون‌های اپل است که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا به‌وسیله یک ماوس و ترک پد و کیبورد، چندین مک و آیپد را کنترل کنند.

از جمله ویژگی‌های دیگری که به این نسخه از آی‌اواس اضافه شده است، می‌توان به‌اضافه شدن ۳۷ ایموجی جدید، اضافه‌کردن دامنه‌های اختصاصی به iCloud از طریق دستگاه‌های دیگر، بهبودهای دستیار صوتی سیری و قابلیت کمک‌های اضطراری اشاره کرد.

شایان‌ذکر، تمامی گوشی‌های که قبلاً توانسته بودند iOS 15 را دریافت کنند، می‌توانند گوشی‌های خود را با نسخه جدید آپدیت کنند.

اپل در کنار انتشار iOS 15.4، تی وی ‌او‌اس ۱۵.۴، مک او اس مانتری ۱۵.۴ و واچ او اس ۸.۵ را  هم منتشر کرده است.

→ خواندن مطلب قبلی

وزیر ارتباطات: اپراتورها حق افزایش تعرفه‌ها را ندارند

خواندن مطلب بعدی ←

هفت خودروی برقی فورد تا سال ۲۰۲۴ به بازار اروپا معرفی می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *