تحقیقات توییتر نشان می دهد که الگوریتم آن از دیدگاه های محافظه کار حمایت می کند.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از ورج، یک پست در وبلاگ توییتر نشان می دهد که الگوریتم توییتر بیشتر از جناح چپ، محتوای راستگرایان محافظه کار را تبلیغ می کند؛ اما دلایل آن نامشخص است.
این یافته ها از یک مطالعه داخلی در مورد تقویت الگوریتمی محتوای سیاسی توییتر به دست آمده است.
در طول این مطالعه، توییتر میلیونها توییت ارسال شده از اول آوریل تا 15 اوت 2020 را بررسی کرد.
این توییتها از رسانههای خبری و مقامات منتخب در کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده بودند.
در تمام کشورهای مورد مطالعه، به جز آلمان، توییتر دریافت که حسابهای راستگرایان تقویت الگوریتمی بیشتری نسبت به حسابهای چپ سیاسی دریافت میکنند. همچنین کشف کرد که محتوای راستگرایانه از رسانههای خبری از همین سوگیری بهره میبرد.
توییتر میگوید که نمیداند چرا دادهها نشان میدهند که الگوریتم آن به نفع محتوای راستگراهاست و خاطرنشان میکند که پاسخ به این سؤال بهطور قابلتوجهی دشوارتر است، زیرا محصول تعامل بین افراد و پلتفرم است.
استیو راثی Steve Rathje کسی که رسانه های اجتماعی را مطالعه می کند، نتایج تحقیقات خود را منتشر کرده که توضیح می دهد چگونه محتوای تفرقه انگیز در مورد گروه های سیاسی به احتمال زیاد ویروسی می شود.
راثی اظهار داشت: در مطالعهمان، ما همچنین به نوع محتوایی که در رسانههای اجتماعی تقویت میشود علاقهمند بودیم و یک روند ثابت پیدا کردیم: پستهای منفی در مورد گروههای سیاسی برون گروهی تمایل بیشتری به جذب مخاطب در فیسبوک و توییتر دارند. به عبارت دیگر، اگر یک دموکرات نسبت به یک جمهوری خواه منفی باشد (یا برعکس)، این نوع محتوا معمولاً تعامل بیشتری دریافت می کند.
اگر تحقیقات او را در نظر بگیریم، این می تواند به این معنی باشد که پست های راست گرایانه در توییتر با موفقیت خشم بیشتری را برانگیخته و در نتیجه تقویت می شود.
شاید مشکل الگوریتم توییتر بیشتر از یک سوگیری سیاسی خاص به ترویج توییت های سمی مرتبط باشد.
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تحقیقات توییتر نشان داد که آلمان تنها کشوری است که سوگیری الگوریتم متمایل به راست را تجربه نکرده است. این می تواند مربوط به توافق آلمان با فیس بوک، توییتر و گوگل برای حذف سخنان نفرت انگیز در عرض 24 ساعت باشد.
حتی برخی از کاربران در توییتر کشور خود را به آلمان تغییر می دهند تا از نمایش تصاویر نازی در این پلتفرم جلوگیری کنند.